מחסנית הלוחם נפלה בעימות עם המחבל

במשמר הגבול פרסמו היום (שישי) את ממצאי תחקיר פיגוע הדריסה והדקירה שלשום במחסום באזור מעלה אדומים שבמהלכו נפצע לוחם כבן 20.

מהתחקיר עלה הלוחמים ביניהם רש"ט ב' התארגנו לתחלופת משמרות במחסום. המחבל הגיע לכיוון המחסום עם רכבו כפי שמגיעים כל הרכבים, באופן שגרתי ומבלי לעורר חשד עד שהגיע למרחק מטרים ספורים מרש"ט ב', האיץ והסיט את הרכב לעברו, הפתיע אותו ודרס אותו.

לאחר שנפצע מהדריסה הצליח רש"ט ב' לקום על רגליו, להתעמת בכפות ידיו עם המחבל, עימות במהלכו נפלה המחסנית שהייתה לו בנשק. רש"ט ב' הבין זאת לאחר שהצליח לדרוך את הנשק מבלי היכולת לבצע ירי. בשלב זה הוא קיבל החלטה להתרחק מהמחבל בכדי לאפשר לחבריו לבצע ירי לעבר המחבל.

השניים התעמתו שוב בהמשך כשבשלב זה לוחמת יחד עם מפקד המחסום חתרו למגע והצליחו לבצע ירי לעבר המחבל מבלי לפגוע ברש"ט ב' ובכך לנטרל את המחבל.

במשמר הגבול מציינים כי לנוכח הממצאים מדגישים במג"ב שרש"ט ב' אומנם הופתע אך לא הוכרע. העובדה שרש"ט ב' הצליח לאחר הדריסה להתעשת מהר, להאבק במחבל ולדרוך את נשקו מעידה על תפקוד ראוי להערכה כמצופה מלוחם במשמר הגבול. במג"ב מוסיפים שגם המענה המהיר והממוקד של חבריו למחסום ניתן באופן מקצועי כפי שמתרגלים באימונים הרבים בחיל.

לוחם משמר הגבול שנפצע השבוע בפיגוע שוחרר וחזר ליחידה

רש"ט ב' שנפצע בפיגוע התגייס למג"ב בנובמבר 2019, סיים טירונות והתייצב בפלוגה המבצעית באבו דיס לפני כחודש מאז לא יצא לביתו בגלל עוצר היציאות שהוכרז במג"ב לנוכח התפשטות נגיף הקורונה.

אתמול הוא הגיע לבסיס בו הוא משרת לאחר ששוחרר מבית החולים שערי צדק, שם קיבלו את פניו מפקדיו וחבריו לפלוגה במחווה מרגשת, במחיאות כפיים ובהצדעה.