מכשרי שמיעה
מכשרי שמיעהistock

בתחום הרכב ברורים הבדלי האיכות וחוויית המשתמש המשתנים בין פרארי לפיאט ובתחום מכשירי החשמל ידוע כי מותגים גרמנים המיוצרים בהליך קפדני ומחמיר עולים על מכשירים סינים המיוצרים בייצור המוני.

עולם מכשירי השמיעה אינו נבדל מאלה, כאשר עם ההבנה וההחלטה על הרכבת מכשיר שמיעה, נדרש המטופל לבחירה בין מגוון דגמים, בעיצובים ובאיכויות משתנות, כמו גם בטווח מחירים רחב במיוחד.

יקר יותר הוא בהכרח טוב יותר?

מדובר בשאלה פילוסופית לעתים, הנתונה להשפעות רבות, ובתחומים מסוימים עשויה להיות אינדיווידואלית.

בתחום הקולינרי למשל, יש מי שיבחר במנת סביח אותנטית ובפיתה הטריה והמתפקעת, במחיר עממי ומתאים לכל כיס, על פני ארוחת גורמה במסעדת יוקרה, מנות מיניאטוריות מעוצבות מחומרי גלם יקרים, ובישול מולקולרי בידי שפים בעלי שם. לא ניתן לקבוע כי ארוחה אחת עדיפה על פני רעותה, והחך האישי לצד חוויית הסועדים מכריעים בכל ארוחה מחדש.

לצד זאת, בתחום מכשירי השמיעה, המשלב בחירת חומרים, תהליך ייצור וטכנולוגיה- איכות בהחלט באה לידי ביטוי במחיר, וההבדלים בין מכשירי ההי קוסט למכשירי הלואו-קוסט נראים לעין, ובעיקר מורגשים לאוזן.

הפרמטר המכריע- חוויית משתמש

ענת מכפר סבא מתארת תהליך ריגשי מורכב שהחל עם ההבנה כי היא סובלת מלקות שמיעה, והקושי בהסתגלות למכשיר השמיעה, שנרכש תוך התאמה חלקית בלבד לצרכיה:

"כמנהלת בכירה בחברה גדולה אני מבלה את מרבית היום בישיבות, שיחות עם עובדים, אל מול מצגות מחשב ובשיחות טלפון" מתארת ענת "הירידה בשמיעה לוותה בחוסר ריכוז תמידי, יתר מאמץ, לחץ וכאבי ראש, וכבר התחלתי לאבד אמון בעצמי וביכולותיי המקצועיות. לאחר בדיקות רבות, הגילוי שאני סובלת מלקות שמיעה הבאה לידי ביטוי בירידה בת 20% בשמיעה, היה מטריד ומפחיד מצד אחד, אבל מן הצד השני הבנתי שברגע שהבעיה אותרה, אוכל גם לקבל פתרון ומענה ולחזור לשגרת החיים".

בהמלצת הרופא ענת פנתה למכון מכשירי שמיעה, ומאחר והלקות שלה נחשבת קלה, בחרה במכשיר שמיעה פשוט למדי, מתוך אמונה כי יספק את המענה לו היא זקוקה:

"מכשיר השמיעה הראשון שלי היה כישלון מוחלט עבורי. במקום לשפר את איכות החיים ואת השמיעה מצאתי את עצמי מתעסקת בו כל היום. הוא לא ישב היטב באוזן והצריך נגיעה וסידור שלו כל הזמן, הוא העצים את הרעשים הסביבתיים שאוזן בריאה מיומנת לסנן ולהתעלם מהם וגרם לי למיגרנות. אמנם שמיעת קולות השיח של אנשים סביבי השתפרה, אבל באופן לא אחיד. לעתים אדם המשוחח עמי נשמע לי כצועק למרות שדיבר באופן רגיל, ולעתים למרות המכשיר לא הצלחתי לשמוע היטב, בעיקר בשיחות מרובות משתתפים. סוללת המכשיר לעתים נגמרה באמצע היום ואני הייתי נבוכה לומר שאיני שומעת היטב והמשכתי להתנהל כרגיל כלפי חוץ".

לאחר כעשרה חודשים בהם חוותה חוויית משתמש קשה, נתקלה ענת בכתבה המתארת את ההבדל בין המכשירים השונים, אולם חששה להשקיע סכום כסף נוסף במכשיר שמיעה שיסתבר בלא יעיל. חברת פטיפון המפעילה מעבדות מקצועיות להתאמה אישית שלמכשירי שמיעה מדגמי פרימיום איכותיים, הציעו התנסות בבית הלקוחה, התאמה אישית ואף אפשרות להחלפת המכשיר במידה ולאחר מספר ימי שימוש בפועל לא יתאים לצרכיה. צוות מקצועי הכולל קלינאית תקשורת ואודיולוג מומחה הגיעו לביתה של ענת עם מגוון של מכשירי שמיעה מתקדמים, והחלו בסדרה של מדידות, בדיקות ובחינת חוויית המשתמש שלה בעוצמות שונות ולסוגי רעשים שונים.

ענת הבינה כי מבנה תעלת האוזן עשוי להיות שונה מאדם לאדם, ועל כן ההתאמה הפיזית של המכשיר חשובה לתחושת נוחות ולמניעת הרגשה של עצם זר באוזן. לאחר בחירה בדגם המתאים במיוחד לצרכיה הנתונים נרשמו והמכשיר הועבר למעבדה להתאמה אישית סופית, וענת קיבלה את חייה בחזרה: "מכשיר השמיעה החדש הוא גמיש וחבוי בתוך האוזן, ומרבית הזמן אני לא זוכרת שהוא שם. אני שומעת היטב את הסביבה, מכשירים דיגיטליים ומכשירי תקשורת ולא מרגישה את הליקוי בחיי היום יום. יש תחומים שפשוט לא כדאי להתפשר בהם".

הפרמטרים שיוצרים את ההבדל

חברת פטיפון, החברה המובילה בתחום שיווק מכשירי שמיעה באיכות גבוהה בישראל, מציגה מספר טיפים לבחירת מכשיר שמיעה בעבור לקויי השמיעה בישראל:

  • גודל- גודל המכשיר משפיע רבות על חוויית המשתמש, על הנראות וכתוצאה מכך על הביטחון העצמי. מכשירי שמיעה חיצוניים הגלויים לעין יכולים להתאים למבוגרים בגיל הזהב אשר אינם מרבים ביציאה מן הבית, אנשים המרותקים לבית מסיבות שונות ומי שאינו מרבה לבוא בחברה. מרבית המשתמשים מעדיפים מכשירים זעירים ואסתטיים החבויים באוזן הפנימית. הגודל אינו נותן מענה רק לשאלת הנראות, כי אם גם לתחושת המשתמש: מכשירים קונים יותר נוחים יותר לשימוש.
  • איכות הצליל- מכשירי השמיעה המסורתיים הביאו למעשה מגבר המצוי בקירוב לאוזן ובתוכה, והעצימו את הצלילים החיצוניים המועברים דרכה. מכשירים אלה העצימו גם רעשי רקע, קולות שיח מרוחקים, רעשי רוחות ולמעשה כל רעש מיותר אשר האוזן הטבעית הבריאה מיומנת לסנן. מכשירי שמיעה מתקדמים מסייעים בהגברת צלילים חיצוניים ישירים ובסינון רעשי רקע, באופן שיאפשר למשתמש להיות ממוקד בשיחה רבת משתתפים, בשיחת טלפון, בצפייה בטלוויזיה ובסיטואציות נוספות, ללא מאמץ יתר.
  • כיוון המיקרופון- השמיעה מספקת מענה לעשרות תדרים שונים אותם יודעת האוזן לכוון לצורך שמיעה אופטימלית. מכשירי השמיעה המתקדמים המיוצרים באיכות גבוהה יספקו פונקציה דומה במכשירי השמיעה, שמיעה מרחבית אוטומטית ב-360 מעלות, כיווניות מיקרופונים משופרת, התאמה וכיוונון בין 48 ערוצי שמע וחידוד צלילים אפקטיביים מתוך רעשי רקע.
  • שליטה ידנית- מכשירים מתקדמים מספקים את האפשרות לשליטה ידנית ומעבר בין תכניות שמע בהתאם לצרכי המשתמש.
  • סוללה- מכשיר שמיעה הוא מכשיר אלקטרוני הנשען על אנרגיה מתוך סוללה זעירה המצויה בו. המכשירים המתקדמים בשוק מספקים סוללה המספיקה לשימוש מספר ימים, וניתנת לטעינה ביתית פשוטה. מכשירים מן הדגמים המתקדמים פחות יחייבו טעינה יומית, החלפת סוללה לעתים קרובות וכן את הסיכון שבהתרוקנות הסוללה במהלך היום, תוך תלות בהטענה וסוללה חלופית.
  • שיפור הבנת הדיבור- לעתים, בהגברה של עוצמות, הדיבור של בן השיח אכן מוגבר, אולם הוא מאבד מבהירותו, כפי שקורא לעתים לאדם המדבר במיקרופון. מכשירי שמיעה מעולים כוללים טכנולוגיה לשיפור איכות השמיעה של הדיבור ולצלילים בהירים ונקיים.
  • אחריות- חשוב לבחור בחברה המאמינה במוצריה ומספקת אחריות מקיפה ורחבת טווח לצד שירות מעבדה זמין ויעיל.

חברת פטיפון מפעילה מעבדות פיתוח ושירות בעלות ניסיון בן למעלה משלושים וחמש שנים, המנוהלות על ידי הבכירים שבאנשי המקצוע בתחומי הטכנולוגיות הרפואיות. חברת פטיפון משווקת מכשירי איכות בלבד, מבית היצרנית הגרמנית המובילה בעולם אודיפון, המציגה מכשירי שמיעה מעולים, המובילים בכל פרמטר אפשרי, ומיוצרים בהליך ייצור מוקפד ואיכות שאין שניה לה.

בפטיפון מבינים את החשיבות של התאמת המכשיר בבית הלקוח, לא רק במטרה להקל עליו ולמנוע נסיעה וטרחה, אם כי ובעיקר על מנת לאפשר לו פרטיות, תחושת נינוחות ובחינה של המכשירים השונים בסביבתו הטבעית.

פטיפון מציעה מכשירי שמיעה מחירים הזהים לאלה הניתנים בסבסוד קופות החולים, וזאת ללא תלות בבירוקרטיה ובאישורים, ומעניקה אחריות רחבה ומקיפה לכל מכשיר- לתקופה בת עד שלוש שנים.

חברת פטיפון עמדה לצידם של אלפי לקויי שמיעה לאורך השנים, במתן פתרונות טכנולוגיים מתקדמים והתאמה אישית של מכשירי פרימיום המשפרים את חוויית השמיעה ואיכות החיים.