סמ"ר ליאל גדעוני ז"ל
סמ"ר ליאל גדעוני ז"לצילום: באדיבות המשפחה

לזכרו של סמ"ר ליאל גדעוני ז"ל שנפל בקרבות 'צוק איתן' יחלקו חבריו לקיים מחר מצבע חלוקת מזון במקום פקידת קברו שתימנע השנה בשל סגר הקורונה.

על המיזם שוחחנו עם מי שמנהל את הקמפיין, חברו של ליאל גדעוני, יונתן ליבר, המספר על מיזם חלוקת המזון לזכרו של ליאל ומתקיים לאורך השנה כולה כאשר היעד הוא הגדלת ההיקף באופן דרמטי במהלך יום הזיכרון.

"הקמנו עמותה לזכר ליאל ומחלקים חבילות מזון בכל שבוע. בעקבות המצב שאי אפשר לעלות להר הרצל ולהגיע לבית המשפחה ולהעניק להם את החיבוק ביום הקשה כל כך, צאנו במבצע מיוחד ליום הזיכרון ובמסגרתו מבצע גיוס המונים ברשת שזוכה לתמיכה חסרת תקדים. אנשים נרתמים. הרעיון הוא שביום עצמו ניפגש, נארוז את חבילות המזון ונחלק אותן לזכרו של ליאל".

היעד שאותו הציבה העמותה למבצע זה עומד על 1500 חבילות מזון שעלותן 200,000 שקלים ולדבריו מיזם ההתרמה חצה כבר את רף 70 אחוזים מהסכום. "אנחנו מרחיבים מעגלים לכל הארץ. כרגע מתוכננת חלוקה בנתניה, בית שמש, לוד וירושלים. לפי היקף התמיכה אנחנו מגדילים את חלוקת החבילות".

האם המבצע הוא אכן פיצוי על כך שלא יוכלו להגיע לבית העלמין? "המונח 'פיצוי', אומר ליבר, הוא מעט מורכב מדי. "התחושה היא רגשות סותרים. יש תחושה מדהימה של התגייסות עם ישראל, אנשים טובים שרוצים להפיץ אור לזכר ליאל. זה נותן חיבוק למשפחה. אני בטוח שזה לא מפצה אבל זה עושה משהו".

"המשפחה מאוד מתרגשת מהיוזמה. זה מחמם להם את הלב. שוחחתי עם אימא של ליאל לפני זמן קצר והיא מאוד מתרגשת מהעניין. אני חשוב שזה נותן להם נחמה בימים הקשים האלה", אומר ליבר הקורא לציבור להתחבר לדף גיוס ההמונים בקוזמאצ' דרך עמוד הפייסבוק של 'חסדי ליאל'.

ומי שמעוניין להתגייס לאריזת החבילות נראה שלא יוכל להצטרף בשל מגבלות ההרחקה שנכפים על כולנו בתקופת הקורונה, אך עם זאת עדיין יש מקום להתנדב לשינוע החבילות וההגעה לבתי הנזקקים. גם ההרשמה למשימה זו מתבצעת על ידי עמוד 'חסדי ליאל'.