הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: ללא קרדיט

מערכת החינוך תתייחד ביום שלישי עם חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בסימן הנושא השנתי - "ערבות הדדית".

עקב שגרת הקורונה, נערך המשרד החינוך לקיומו של יום חשוב זה וטקסיו במרחב הווירטואלי והמשפחתי.

בין מגוון הפעילויות שיתקיימו בבתי הספר וברשויות: עצרת תנועות הנוער שתיערך באופן מקוון ותשודר גם בטלוויזיה, מערך שיעורים מקוון ומתווה לעריכת טקסים וירטואליים לכל הכיתות ושעת חברה לאומית במסגרתה יתקיימו כנסים והרצאות מקוונות בהשתתפות שר החינוך ומאות תלמידים.בנוסף, יופעל מיזם מתחברים וזוכרים, מיזם ייחודי של מינהל חברה ונוער במשרד החינוך, החברה למתנ"סים ועמותת 'האחים שלנו'. במסגרת המיזם יערכו אירועי ההנצחה של יום הזיכרון למרחב הדיגיטלי אשר יפגישו במסגרות זום אינטימיות בין משפחות השכול לציבור הרחב. עד כה נפתחו למעלה מ- 900 חדרי זום עם כיתות ואחים שכולים.

אליסף פרץ, אחיהם של סגן אוריאל פרץ ז"ל ורס"ן אלירז פרץ ז"ל, ימסור הרצאות לתלמידי כיתות ז'-ט' ועמית פרקש, אחותו של סרן תם פרקש ז"ל, תרצה לכיתות י'-יב'. גם עטרה ברק שרם, אחותו של סגן ברק חנן ז"ל מפקד הטנק של גלעד שליט, תמסור הרצאה לתלמידי כיתות י-י"ב.

לצד זאת יתקיים מיזם ההנצחה בשיתוף מרים פרץ להנצחת הנופל. כל התלמידים במיזם יהיו בקשר עם המשפחות שהשתתפו בהפקת אלבומי ההנצחה וישתתפו בשיח זום מוקיר. חלק מהתלמידים עם הסטודנטים שליוו את מפעל ההנצחה יעלו לשיח במיזם להנצחת הנופל ויספרו את סיפור ההנצחה וסיפור החלל.

עוד ייערכו סיורים ווירטואליים להנצחת חללי נצר אחרון לביתם – במסגרת הסיורים, אלפי תלמידים יחשפו לסיפורם של הנופלים וידליקו נר לזכרם באתר יזכור.

שר החינוך, הרב רפי פרץ, אמר כי "יום הזיכרון מחבר אותנו אל מסירות הנפש, אהבת העם, המדינה והארץ שהיו מנת חלקם של צעירות וצעירי ישראל שחירפו נפשם למען קדושת המולדת ותקומת האומה. לאורך השנים איבדתי רבים וטובים מבני הארץ הזאת הן כמחנך הן כאיש צבא. השנה היום הקדוש הזה יתנהל במתכונת שונה נוכח המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה אך התכנים וזיכרון החללים ישאר ואף יתעצם במערכת החינוך".

"נערכנו לקיום יום הזיכרון באופן מקוון שילווה במגוון תכנים ובכללם בנושא השנתי של 'ערבות הדדית'. התלמידים ישתתפו במרחבי למידה מקוונים לזכר הנופלים, יקיימו טקסים מרחוק וישמיעו את קולם של הנופלים בסיפוריהם. יהי זכר הנופלים ברוך וזכרם לא ימוש מאיתנו לעד", הוסיף הרב פרץ.

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך, סיכם: "מערכת החינוך מרכינה ראש ומתייחדת עם חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. מערכת החינוך זוכרת ומתייחדת עם בוגריה, עם טובי בניה ובנותיה. זוכרת את חלומם, את זיו פניהם, את שאיפותם ורצונם. את עוצמתם של ילדינו – עוצמתה של המדינה. אנו מציינים השבוע את אובדנם בשורה של אירועים ממלכתיים, בשיתוף משפחות הנופלים, ובהתאם לכללי הבריאות".