השר ליצמן
השר ליצמןצילום: לעמ

שר הבריאות יעקב ליצמן, התראיין הערב (ראשון) לחדשות 12 שעות אחרי שהודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט לעזוב את תפקידו עם הקמת הממשלה הבאה ולדרוש את תיק השיכון.

"ארבע שנים הייתי בקדנציה הראשונה. הייתה לי הפסקה שנה וחצי אחר כך עוד חמש שנים. תשע שנים במשרד זה הרבה מאוד זמן, עשיתי במשרד הזה מה שאף שר לא עשה, עשיתי טיפולי שיניים בחינם לילדים בגיל 18, טיפולי שיניים מגיל 75, סימון מזון באוכל, רפורמות רבות בסיעוד ובריאות הנפש. ראיתי בשנתיים האחרונות הרבה לחץ ברחוב שאני צריך ללכת למשרד השיכון כדי לעזור לזוגות צעירים".

"אם הייתי פורש קודם, היו אומרים שהדיחו אותי. גנץ וביבי הסכימו שאני יכול להישאר כשר בריאות. ברגע שראיתי שמצב הקורונה השתפר, חשבתי שזה הזמן שאפשר לעזוב", הוסיף ליצמן.

הוא ענה למבקריו שטענו כי נדבק בקורונה לאחר שהפר את נוהלי משרד הבריאות. "קיימתי את כל הנהלים כל הזמן. הנושא בדיון משפטי. אני לא שיקרתי ואני הולך לפי הנהלים. במקום שאני התפללתי אפשר להתפלל עשרה אפילו אחד עשר אנשים במרחק של שני מטרים".

ליצמן מגבה את מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב על ההחלטות שקיבל במשבר הקורונה. "אני חושב שהוא מנכ"ל מצוין, הוא עובד טוב. מותר להיות בן אדם שיש לו עמדה. אני יכול להגיד כשהתחיל הקורונה כל השגרירים היו אצלי בחמ"ל ואני נתתי הוראה לא לתת למטוסים להיכנס לארץ. לדעתי זו הייתה ההתחלה שייצבה את המצב".