מחאת האמנים
מחאת האמניםצילום: מטה המאבק

ברחבת הקאמרי בתל אביב התקיים אמש (ראשון) טקס הדלקת משואות של ''מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים'', כחלק ממחאת האמנים הדורשים מהממשלה לסייע לעובדי התעשייה.

האירוע התקיים בהנחיית צחי הלוי ובהשתתפות קרן פלס אשר פתחה את הטקס עם הלהיט 'שקופים'. במסגרת הטקס נקראו לרחבה 12 נציגי הענפים השונים של התעשייה, סיפרו על עצמם ועל המצוקה אליה נקלעו.

ממטה המאבק נמסר: "הטקס היום נועד לכבד ולהזכיר את כל אחד ואחד מהענפים בתעשייה אשר נפגעו במהלך החודשיים האחרונים. זו לא סיסמא, זו המציאות- ענף התרבות והאירועים היה הראשון להיסגר והאחרון שישוב לפעילות ואנחנו מחויבים לכל אחד ואחת ממאות האלפים אשר תלויים ומתפרנסים מהענף''.

''מוקדם יותר היום הודיעה השרה מירי רגב על כוונתה להוביל תכנית חילוץ לענף, אנו מברכים אותה על כך וקוראים לכל גורמי הממשלה להירתם ולפעול במטרה להבטיח שהתכנית תיושם במהרה ותהווה חבל הצלה לרבבות אנשים המחכים לפתרונות", אמרו מארגני המחאה.

הזמרת קרן פלס אמרה באירוע: "בבקשה, אל תתעלמו מהזעקה של פועלי התרבות, בקליינרים, תאורנים, שחקנים, מפיקים, בעלי מועדונים, רקדנים, חברות הגברה, מאפרות, מלבישות, סאונדמנים, נגנים, אומנים, 150 אלף אנשי רוח שמרחפים היום באוויר. הם הראשונים להפסיק לעבוד והאחרונים לחזור. אולי. מתישהו. מי יודע. ומי בכלל ישרוד? בבקשה, אל תתעלמו מהזעקה של חברים שלי. הלב שלי נשבר מהמילים השבורות שאני שומעת, ומהעיניים האבודות שאני פוגשת דרך מסך האייפון. הם לא יודעים איך יביאו לחם לילדים שלהם וממה יחיו".