אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אייסטוק

ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי עלו במהלך השבוע האחרון (19 עד 25 באפריל 2020) לעומת שבוע העבודה המלא האחרון שלפני חג הפסח (29 במרץ עד ל-4 באפריל 2020).

הנתונים מתפרסמים על ידי חברת שב"א (שרותי בנק אוטומטיים), המפעילה את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, והם מצביעים על השפעת ההקלות במגבלות העבודה והתנועה במרחב הציבורי על הפעילות הכלכלית במשק.

מהנתונים עולה כי ההוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי בשבוע האחרון, בין ה-19 ל-25 באפריל, הגיעו לסכום כולל של 5.62 מיליארד ש"ח. בהשוואה לשבוע העבודה המלא האחרון שלפני חג הפסח (29 במרץ עד ל-4 באפריל) מדובר על עליה של 8.5% בהוצאות בכרטיסי אשראי שהגיעו לפני כחודש לסכום כולל של 5.18 מיליארד ש"ח.

עוד עולה מהנתונים כי עיקר העליה בהוצאות נרשמה בעסקאות אשראי עם הצגת כרטיס והן הגיעו בשבוע שעבר לסכום של 2.13 מיליארד ש"ח. מדובר על עליה של 21% בסכום ההוצאות בעסקאות אשראי עם הצגת כרטיס לעומת ההוצאות בשבוע העבודה המלא האחרון שלפני פסח שעמדו על 1.76 מיליארד ש"ח.

עליה של 2.6% נרשמה בהוצאות בכרטיסי אשראי בעסקאות ללא הצגת כרטיס (אונליין). במהלך השבוע האחרון נרשמו במערכת התשלומים בכרטיסי אשראי הוצאות בעסקאות אונליין בהיקף של 3.49 מיליארד ש"ח, לעומת הוצאות בהיקף של 3.40 מיליארד ש"ח בשבוע שבין ה-29 במרץ ל-4 באפריל.

היקף ההוצאות בכרטיסי אשראי בעסקאות ללא הצגת כרטיס (אונליין) היווה בתקופה שבין 19 ל-25 באפריל 62.1% מסך ההוצאות בכרטיסי אשראי בישראל. לעומת זאת, במהלך שבוע העבודה המלא האחרון שלפני חג הפסח היוו העסקאות אונליין 65.6% מסך ההוצאות בכרטיסי אשראי.

יש לציין כי מנתוני שב"א, שפוענחו ופורסמו על ידי בנק ישראל בשבוע שעבר, עולה כי מאז תחילת משבר הקורונה חלה ירידה של עשרות אחוזים בהוצאות שמבצעים הישראלים בכרטיסי אשראי.