איילת שקד עונה לשאלו הגולשים

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, ענתה היום (שני) לשאלות גולשים והתייחסה לחידוש פעילות המשק בצל משבר התפרצות מגפת הקורונה ולמשא ומתן על הצטרפות ימינה לממשלת נתניהו-גנץ.

בפתח דבריה סיפרה כי תציין את יום הזיכרון בטקס זיכרון דרך הזום וקראה לציבור לנהוג באחריות כל אחד בדרכו שלו לזכור את הנופלים.

על פסילת חוק הפיקדון על ידי בג"ץ אמרה כי השופטים מתערבים פעם שלישית במדיניות ההגירה של הממשלה ולא מאפשר לממשלה לקיים מדיניות הגירה בת קיימא. לדבריה כ-3000 מסתננים עזבו את ישראל מרצונם בגלל חוק הפיקדון. היא הסבירה כי יש שתי דרכים להתמודד עם הנושא, הראשונה פסיקת התגברות והשניה המשך מינוי שופטים שמרנים כמו השופט סולברג שהתנגד לפסילת חוק הפיקדון.

ח"כ שקד הסבירה על עמדתה בנושא פתיחת המשק: "מצבה של ישראל מאוד טוב. יש פחות ממאה מונשים ו-3000 מכונות הנשמה. יש אדיר בין מה שקורה היום ליכולת והקיבולת של בתי החולים". שקד ציינה כי הדבר נובעה מההתנהגות הטובה של האזרחים ומההחלטות הנכונות שהתקבלו בתחילת המשבר.

לכן לדבריה יש לאפשר עכשיו "שגרת קורונה" הכוללת פתיחה כמעט כל מקומות העבודה, מערכת החינוך (הגיל הרך וכיתות א-ג), תחת הגבלות והנחיות משרד הבריאות.

על האפשרות שגוש הימין יפורק אמרה: "אנחנו לא מפרקים, אם כבר ראש הממשלה יפרק. זו החלטה שלו אם הוא רוצה שימינה תהיה שותפה שלו או לא. הלכנו עם ראש הממשלה דרך ארוכה בנאמנות רבה למרות שהיו לנו אלטרנטיבות אחרות מתוך הכרה ואמונה שהשמירה על מפלגות הימין ביחד זה דבר נכון עבור מדינת ישראל. אם ראש הממשלה יפרק את הגוש אנחנו נהיה אופוזיציה לוחמת ונהווה אלטרנטיבה מימין".

שקד גם תקפה את ההסכם בין הליכוד לכחול לבן, "צריך להגיד את האמת, ממשלת האחדות הזו לא יכולה ליישם אג'נדת ימין כמעט בשום תחום. משרד המשפטים ניתן במלואו לשמאל, כך גם משרד הביטחון, גם בכלכלה אנחנו נמצאים במשבר כלכלי עמוק וקשה מאוד ובשעת משבר יש הזדמנויות לעשות רפורמות שאי אפשר היה לעשות בעבר, אבל גם שם לא נוכל ליישם את האג'נדה כששני ראשי הסתדרות בתפקידי מפתח".