טראמפ
טראמפReuters

הבית הלבן הודיע היום (שני) על ביטול התדרוך לעיתונאים בנוגע לנגיף הקורונה בארה"ב.

זה היום השלישי ברציפות שהנשיא דונלד טראמפ מבטל את התדרוך היומי לעיתונאים שהוא מקיים מאז תחילת התפרצות הנגיף, ולאחר שהתדרוך ביום שישי האחרון ארך 22 דקות בלבד מבבלי שהנשיא איפשר לעיתונאים לשאול שאלות.

ההערכות בתקשורת האמריקאית הן שהנשיא טראמפ החליט לבטל את התדרוך לעיתונאים, לרבות האפשרות לשאול שאלות, לאחר הביקורת החריפה שספג בעקבות הצעתו "לשקול ברצינות הזרקת חומרי חיטוי לגוף על מנת להילחם בנגיף הקורונה", למרות שמאוחר יותר טען כי מדובר בהערה "שנאמרה בסרקסטיות", לדבריו.

דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, הודיעה כי התדרוך היומי שנועד ליום שני מבוטל אך הוסיפה כי "התדרוכים אמורים להתחדש בהמשך השבוע אך עם שינויים ומתיחת פנים. יתכן והם יראו אחרת ויתמקדו בצורה אחרת".

בינתיים הודיעה יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, כי היא תומכת במועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, ג'ו ביידן, במירוץ לתפקיד בבחירות שיתקיימו בחודש נובמבר הקרוב.

בסרטון וידאו שהעלתה ביום שני בבוקר, היא טענה כי "ביידן יהיה נשיא יוצא מן הכלל, הוא מסוגל להוביל את ארה"ב דרך מגיפת הקורונה. הוא יודע לבצע את העבודה. כאשר המדינה שלנו עברה את המיתון הכלכלי הגדול בשנת 2008, היה זה ג'ו ביידן שהוביל את יישום חוק ההבראה וסייע לייצר ולהציל מיליוני משרות".

היא גם הוסיפה עקיצה לעברו של הנשיא טראמפ ואמרה כי "ביידן היה קול של תבונה במהלך המגיפה".