מייק פומפאו
מייק פומפאוצילום: רויטרס

דוברת במחלקת המדינה האמריקנית אמרה הלילה (שלישי) כי ארצות הברית תהיה מוכנה להכיר בריבונות ישראלית ביהודה ושומרון בהתאם לתוכנית השלום של הנשיא טראמפ, אם יתקיים לצידה משא ומתן מול הפלסטינים.

"כפי שהבהרנו באופן עקבי, אנחנו ערוכים להכיר בפעולות ישראליות להרחבת הריבונות הישראלית ולהחלת החוק הישראלי על אזורים בגדה המערבית שלפי חזון השלום של הנשיא הם חלק ממדינת ישראל", אמרה הדוברת שצוטטה בסוכנות הידיעות הצרפתית.

היא ציינה עוד כי הצעד צריך להיות "במסגרת הסכמתה של ממשלת ישראל לנהל משא ומתן עם הפלסטינים ללפי הקווים שנקבעו בחזונו של הנשיא טראמפ".

נזכיר כי ביום ראשון נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו נאום שהועבר בוידאו לאירוע של הקהילה האוונגליסטית לציון מאה שנה לוועידת סן רמו ובו דיבר על ההסכמה האמריקנית לריבונות.

"הנשיא טראמפ הבטיח להכיר בריבונות ישראל בבקעת הירדן ובהתנחלויות. אני בטוח שהוא יעמוד בהבטחתו ויקיים אותה ואנחנו נחגוג אירוע היסטורי בתולדות הציונית", דברי נתניהו.

בשבוע שעבר הבהיר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, כי מי שיחליט אם להחיל ריבונות היא ישראל בלבד. "נעבוד באופן צמוד עם הישראלים על מנת שנוכל לחלוק עמם את ההשקפות שלנו בנושא זה", הוסיף.