בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

יו''ר מפלגת כחול לבן ושר הביטחון המיועד, בני גנץ, הגיב ב"חדשות הבוקר" בערוץ 12 להתבטאות של משה בוגי יעלון, שאמר בראיון לגל"צ כי "השנה אנחנו לא ראויים להקרבה של הנופלים שלנו".

"זה משפט חמור שאינני מקבל אותו, היה נכון שלא היה נאמר", תקף גנץ, "אני לא מתכוון לזהם את קדושתו של יום הזיכרון בוויכוח פוליטי, לא משנה מה יגידו".

גנץ השיב לביקורת שנשמעת נגדו מצד מצביעי כחול לבן שמאוכזבים מהכניסה לממשלה תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מבין את הכעס ומציע לאנשים להסתכל על הנסיבות ולבחון את האלטרנטיבות. אני סבור שבחירות רביעיות בשעה הקשה הזו אינן הדבר הנכון למדינה, אלא אחדות. אני מתכוון לעבוד בזה בשביל כולם, גם עבור אלו שמטנפים עלי ומאוכזבים".

על האיסור להגיע לבתי העלמין ביום הזיכרון אמר גנץ כי "היום הזה מורכב וחשוב מאוד והשנה הוא מורכב מתמיד. אני מבין את התחושות הקשות והכואבות, אבל כשאתה מסתכל על המרחק בין הקברים והכינוס של האנשים, אתה יכול להבין את הבעיה שבהתכנסות הזאת. אני קורא להורים להישמר מבחינה בריאותית. הזיכרון קיים וימשיך, נשמר את הזיכרון בצורה שונה השנה".

כשנשאל עד כמה אנחנו קרובים להשבת השבויים והנעדרים הביתה אמר בני גנץ כי "כל טרגדיה היא טרגדיה קשה וחללים ונעדרים הופך את זה לקשה שבעתיים. אני מקווה שאנחנו קרובים להשבתם אבל בשלב הזה לא יודע להגיד מה הסיכוי לעסקה טובה וקרובה. כשאכנס לתפקיד שר הביטחון אעשה את כל הערכות המצב הנדרשות. צריך לפעול בכל דרך אפשרית בשביל להשיב אותם. שוחחתי לאחרונה עם משפחת גולדין, אני מודע למסרים, מבין אותם ואעשה כל מה שאפשר".