קידום בפייסבוק
קידום בפייסבוקcanva.com

אנחנו רואים הרבה יותר פוסטים של דמויות פוליטיות על המסך שלנו, ולא מבינים איך הן עולות למסך לנו בתדירות הרבה יותר גבוהה.

כל פוליטיקאי שני רוצה להסביר לנו מה קורה במדינה שלנו אבל כל מה שאנחנו רוצים זה רק לדפדף ולראות מה קורה עם החברים שלנו. הנה טריקים קטנים בהם הפוליטיקאים משתמשים בשביל לעלות לכם על המסך ולהציף אותו בתוכן, בעיקר בזמני בחירות או במשברים גדולים.

שני האישיות הפוליטיות להן יש את הדפים הכי חזקים בפייסבוק הן ביבי נתניהו ויאיר לפיד. שניהם מוציאים פוסטים על בסיסי יומי, ולפעמים שעתי, וכל הזמן הם מראים את הפרצופים שלהם במקומות שונים. בזכותם, אנחנו יכולים ללמוד הרבה מאוד על איך לפרסם בפייסבוק בצורה יעילה לקהל רחב.

תוכן איכותי ושימוש חוזר בסרטונים

פייסבוק מעריך כתיבה טובה וסרטונים איכותיים המראים תווי פנים של אדם אמיתי, ללא לוגואים או מעברים מלאכותיים של תוכנות לעריכת וידאו. המלל בסרטונים צריך להיות מוכוון לעסק שלכם, ספציפית לאיש או אנשים מסוימים, עם סיבה ברורה שבעבורה צריך להמשיך לצפות בסרטון, המתבטאים בשאלה פשוטה; למה לי לראות את הסרטון הזה? אפשר גם להשתמש בתמונות מעולות העונות לקריטריונים שכתבנו קודם.

מודעות שנכתבו על ידי קופירייטרים מקצוענים עם פילוח קהל של אנשי שיווק מנוסים

האלגוריתם של פייסבוק נותן עדיפות בפיצ'רים הכי עדכניים, המיועדות לקהל ממוקד לתחומי העניין של המפלגות או הזרם הפוליטי אליו הם משתייכים. פוליטיקאים מובילים מתנסחים ברמות הכי גבוהות שיש, מתאמים את קהל היעד לסגנון הכתיבה, בהם שוכרים חברות לשיווק דיגיטלי מובילות בשוק שמפנות את המודעות לקהל הנכון. שימו לב שיש גם ערך לתדירות הפוסטים והמודעות שפוליטיקאי: כמה שיותר תדיר ומושך את העין, ככה יותר טוב.

מנהל המודעות של פייסבוק עוזר להם להביא עוקבים חדשים

יש אופציה בפלטפורמה המשמשת לקידום בפייסבוק לפרסם לאנשים דומים לעוקבים שלהם בדף, או באמצעות קטגוריות נוספות כמו צפייה בסרטונים שלכם או קבצי לקוחות שיש לכם. האלגוריתם הזה עובד כמו קסם; הוא לוקח את הקהלים שאתם מזינים אליו, ומביא קהלים שיש להם את אותם תחומי העניין ושקרובים אליהם (חברים שלהם, או אנשים שיש להם חברים משותפים איתם). אם יש לכם חבר או אפילו חבר של חבר שאוהב פוליטיקאי כזה או אחר, ויש לכם את אותם תחומי עניין, תתכוננו; אתם הולכים לקבל הרבה מאוד מודעות לפייסבוק שלכם.

הפוליטיקאים המובילים מבינים את היתרון העצום שיש לשיווק בפייסבוק

דונלד טראמפ כתב הכי הרבה מודעות והשקיע הכי כסף בשיווק דיגיטלי מכל מועמד שאי פעם התמודד לתפקיד פוליטי בעולם, וגרם למהפכה בבחירות בארה"ב. צוות הפרסום שלו הבין שיש ערך עצום לפרסום בפייסבוק, שמנצח קמפיינים ומשיג כל כנסי בחירות.

ננסה להמחיש את זה במספרים. 69% מהאוכלוסייה הבוגרת בארה"ב משתמשת בפייסבוק. ב-2019, לישראל היה יותר מ-5 מיליון אנשים עם פרופיל פייסבוק. בקצב הגידול הזה, ב-2023 בישראל יהיו יותר מ-5 מיליון וחצי משתמשים בפייסבוק.

כל כך קל להגיע לכמות האנשים הענקית הזאת. תחשבו על זה; במקום להתחרות על משבצות פרסום בטלוויזיה, ברדיו, בעיתון או בכל פלטפורמה אחרת על קהל לא ממוקד בכלל, אפשר למצוא קהל חדש שיתעניין בפוליטיקאי או בתחומים הקשורים אליו. סיור מנהל המודעות מאפשר להגיע לאנשים בצורה הרבה יותר קלה ויעילה ומקשרת ביניהם ישירות למועמד.

מה השיעור שאתם יכולים ללמוד מזה?

כדאי מאוד להעלות מודעות בתדירות גבוהה, לפלח את הקהל בצורה יעילה ולשמור על קשר רציף ביניכם לבין הלקוחות. אפשר לעשות את זה בצורה יעילה מאוד אם רק משתמשים בשירותים של החברה הנכונה לקידום בפייסבוק.