ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה נתניהוצילום: דוברות הליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל ממנהיגים ברחבי העולם אגרות ברכה לרגל יום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל.

בין המברכים נשיא ארה״ב דונלד טראמפ, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס, ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב ומנהיגים נוספים.

נשיא ארה״ב דונלד טראמפ כתב באגרת ששלח לנתניהו, "ארצות הברית מצטרפת אליכם בגאווה בציון יום העצמאות ה-72 של ישראל. אני גאה שארצות הברית היתה המדינה הראשונה שהכירה במדינה היהודית שאך זה הוקמה ב-1948".

"שבעה עשורים בדיוק לאחר שהכריז ראש הממשלה דוד בן גוריון על עצמאותה של ישראל, ישראל וארצות הברית חלקו רגע היסטורי נוסף כשארצות הברית חנכה את שגרירותה בעיר הבירה של ישראל, ירושלים. זהו הישג אחד מתוך פעולות משמעותיות רבות שנקט הממשל בראשותי כדי לבנות מחדש את יחסי ישראל-ארה"ב. קשר מיוחד זה מושתת על ערכים משותפים שמושרשים עמוק. ישראל היא אחת השותפות הקרובות ביותר של אמריקה, וכולי ציפייה להמשך שיתוף הפעולה הפורה בין ארצות הברית לישראל בשנה הקרובה".

"יום העצמאות הזה חל בזמן שהעולם כולו נאבק בהתמודדות מול האתגרים של מחלת הקורונה, ואני מברך על המשך שיתוף הפעולה ההדוק בינינו כדי לשמור על אזרחינו ולהביס את המגיפה הזאת ביחד", סיכם טראמפ.

נשיא רוסיה פוטין כתב, "ראש הממשלה היקר, אנא קבל את ברכותיי החמות לרגל יום העצמאות של מדינת ישראל. רוסיה וישראל נהנות ממסורת של יחסי ידידות. מדינותינו מקיימות דיאלוג מדיני משמעותי, כמו גם שיתוף פעולה לתועלת שני הצדדים בתחומי המסחר והכלכלה, מדע וטכנולוגיה, בתחום ההומניטרי ובתחומים אחרים".

"אני משוכנע שהמשך חיזוק היחסים הבילטראליים שלנו משרת את האינטרסים החיוניים של העם הרוסי והעם בישראל, ועולה בקנה אחד עם קידום היציבות והביטחון במזרח התיכון. אני מאחל לך בריאות טובה והצלחה, ושולח ברכות לרווחה, שלום ושגשוג לכל אזרחי ישראל", לשון מכתבו של נשיא רוסיה.

נשיא אוקראינה כתב לנתניהו, "ביום חשוב זה, שבו מציינים את עצמאותה של המדינה היהודית, ברצוני להביע את התפעלותי מהישגיה המרשימים של ישראל בבניית דמוקרטיה משגשגת. אני משוכנע שההתקדמות הפכה אפשרית בעיקר הודות לאחדותו של העם היהודי בזמנים קשים ובעמידה בפני סכנות ואיומים. עבור אוקראינה, ישראל, ידידת אמת ובת ברית נאמנה, היא דוגמה ומופת חשובה מאוד. אני בטוח שתחת הנהגתך, ממשלת האחדות הלאומית בישראל תצליח להתגבר על האתגרים המיידים הנגרמים ממגפת הקורונה".

נשיא הונגריה אורבן ציין במכתבו, "אני מודה על יוזמותיך שמאפשרות למומחים שלנו ולחברות בשתי המדינות לאחד כוחות במלחמה נגד וירוס הקורונה והשלכותיו. אני מבטיח לך שאנו מצפים להמשך חיזוק היחסים בין הונגריה לישראל עם כינון ממשלתך הבאה, החמישית במספר".

נשיא קפריסין כתב, "בשמי ובשם העם והממשלה בקפריסין, אני שולח ברכות חמות ליום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל. אני מבקש גם לברך אותך על ההסכם להקמת ממשלת אחדות רחבה. זוהי אכן התפתחות מבורכת שמשקפת את הדמוקרטיה התוססת של ישראל ומוכיחה מנהיגות נחושה שמטרתה לשרת את האינטרסים החיוניים של עם ישראל בימים חסרי תקדים אלה".