עורך דין . אילוסטרציה
עורך דין . אילוסטרציהצילום: iStock

דמיינו שאתם על טיסה, מצב די היפותטי בימינו, אבל בכל זאת, דמיינו שאתם בטיסה, מתמקמים לכם במושב, מבקשים מהדייל/ת משהו קר או חם לשתות, מתחילים לחוש את הרוגע הזה של חופשה ולפתע הטייס מודיע במערכת הכריזה של המטוס: "נוסעים נכבדים, מאחל לכם טיסה נעימה, זוהי הטיסה הראשונה שלי".

לא תלחצו? בהנחה שרובכם הגדול ענה כן על השאלה הזו, הגעתם למקום הנכון, למרות שלא הייתם עולים לטיסה עם טייס בפעם הראשונה שלו, כך על אחת כמה וכמה אל לכם לשכור את שירותיו של עו"ד שהוא לא מומחה במקצועו. מיד נשטח לפניכם את הנושא.

הכר את המומחה

עו"ד מומחה המתמצא בנושא מסוים ושוחה כמו דג במים ברזי העולם המשפטי של הנושא הספציפי לגביו אתם זקוקים לשירותיו, יהיה יעיל לכם עשרת מונים מעו"ד שלא מתמצא בחומר המשפטי ויהיה זקוק בנוסף ליותר זמן בכדי ללמוד את התיק שלכם מה גם שסביר להניח שיעשה טעויות או מה שנקרא "חבלי לידה" על הגב שלכם ועל חשבונכם, על כן אל תשימו את כספכם על קרן הצבי ופנו בכל נושא הנזיקין לעו"ד נזיקין שייצג אתכם נאמנה ויצליח להשיג עבורכם את התשורה המלאה לכספכם.

תאונת עבודה או תאונת דרכים?

למשל, אם נפגעתם בתאונת דרכים בדרככם לעבודה, אך בדרך עצרתם בכדי להוריד את הילד או הילדה בבית הספר או לחילופין עצרתם להתפלל בבית התפילה הקבוע אותו אתם נוהגים לפקוד מידי יום, אזי תאונת הדרכים הזו נחשבת כתאונת עבודה לכל דבר ועניין. חברת הביטוח מצידה תנסה להציג את פני הדברים כך שהתאונה כלל לא תיחשב עבורכם כתאונת עבודה כדי שהיא לא תצטרך לשלם לכם פיצויים.

לשם כך בדיוק אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין נזיקין מומחה שמכיר את כל התחבולות והתכסיסים של חברות הביטוח ויודע איך לצאת מהמצב הסבוך הזה עם ידו כמו גם ידכם על העליונה. בנוסף, לאחר תאונת דרכים, רבים מאיתנו נסערים ולעיתים אף לא מרוכזים, על כן רצויה התערבותו של עו"ד מומחה לנזקיו שיוכל להכווין אותנו, על אילו פרטים לתת את הדין ואילו פרטים להשמיט או לא להזכיר.

כמו כן, ביורוקרטיה וטופסולוגיה הן בבת עיניהן של חברות הביטוח, הסיבה לכך היא פשוטה, הביורוקרטיה הסבוכה והטפסים הרבים שיצטרך פלוני להגיש. לעתים שתי אלו עלולות להתיש אותו עד כדי כך שהוא יסכים לכל פיצוי מזערי שיוצע לו על ידי חברת הביטוח, במקום לקבל את הפיצויים המגיעים לו, לכן חשוב על אחת כמה וכמה עו"ד מומחה, שיש לו את הזמן להתעסק עם הביורוקרטיה עבורכם ובנוסף כמובן הוא יודע להמציא את הטפסים המדויקים ולא יצטרך לכתת רגליו הלוך ושוב לשווא.