דב הייקינד, חבר בית הנבחרים של מדינת ניו יורק, פרסם סרטון תגובה לאיומים שהשמיע ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו על הקהילה היהודית שחלקים ממנה מתעלמים מהנחיות הבריאות המיוחדות בעיר עקב הקורונה.

לטענת הייקינד, האיום הישיר של דה בלאזיו לנקוט בצעדים נגד יהודים, גרם לעלייה במפלס האנטישמיות וגם ההתנצלות שלו על האיומים היתה רפה מידי.

"למעלה ממיליון יהודים בעיר חשים את ההשפעות הקשות של הדלק ששפך ראש העיר על להבת השנאה האנטישמית'', אמר הייקינד.

לדבריו, היהודים בוויליאמסבורג שהשתתפו בהלוויה המונית בניגוד להנחיות התנהגו בצורה לא ראויה, וגם דה בלאזיו אינו אנטישמי, אך ההתנצלות שלו היתה ''בדיחה'', כלשונו של הייקינד.

"אנחנו דורשים התנצלות אמיתית. אנו מצפים ממנו להרבה יותר. קואומו צריך לתקן זאת לפני שיהיה מאוחר מדי'', הוסיף הייקינד, איש המפלגה הדמוקרטית.

נציין כי ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, התנצל בפני הקהילה היהודית, לאחר שפרסם הודעות נזעמות בעקבות השתתפות מאות חרדים בהלוויה בוויליאמסבורג.

"אם מתוך הדאגה הגדולה שלי אמרתי משהו שפגע במישהו אני מתנצל. לא התכוונתי להכליל. עם זאת אינני מצטער על האזהרות שלי מפני הסכנה ואני מצהיר: המשטרה תטפל ביד קשה במי שיפר את ההגבלות הבריאותיות", דברי דה בלאזיו.

זעמו של ראש העיר יצא על הקהילה החרדית, שחלקה מתעלמת מההנחיות הבריאותיות המיוחדות בעיר, עקב נגיף הקורונה.

ביום רביעי התקיימה הלוויתו של הרב חיים מרץ מוויליאמסבורג שנפטר מנגיף קורונה והשתתפו בה מאות משתתפים, כשההתכנסות הגדולה ביותר שמותרת על פי ההנחיות היא של חמישים אנשים במרחק של שני מטרים זה מזה.

המשטרה הוזעקה כדי לפזר את ההלוויה שהתקיימה בצפיפות ובלי אמצעי הגנה של מרבית הקהל וראש העיר עצמו הצטרף למאמץ.

אחר ההלוויה פרסם דה בלאזיו דברים קשים. "משהו שאינו מתקבל על הדעת התרחש בוויליאמסבורג: הלוויה גדולה באמצע מאבק במגפת ענק. לא האמנתי והלכתי לראות זאת בעצמי ולדאוג שהקהל יתפזר. מה שראיתי בעיני היה בלתי נסבל בעת חירום".

הוא הוסיף, "הפסדנו כל כך הרבה בחודשיים האחרונים. אני מבין את האינסטינקט שמוביל אתכם להתכנס כשאתם אבלים על מישהו. אבל התכנסויות גדולות כאלו רק יובילו לעוד מקרי מוות וליותר משפחות שיקברו את יקיריהן ויהיו באבל. אנחנו לא נאפשר שזה יקרה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

"הוריתי למשטרת ניו יורק שלא להיות מתחשבת יותר ולנקוט באפס סובלנות כלפי מקרים כאלה ולא משנה מי המתכנסים. המסר שלי לקהילה היהודית ולכל הקהילות האחרות פשוט: זמן האזהרות חלף. המשטרה תזמן לחקירה ואף תעצור במקום מי שיפעל נגד ההנחיות. זה זמן של מלחמה במחלה והצלת חיים", סיכם דה בלאזיו.

דובר משטרת ניו יורק ציין כי במהלך פיזור המשתתפים בהלוויה לא נדרשה הפעלת כוח ואיש לא נעצר.

אחד מפעילי הקהילה היהודית בשכונה, יצחק אברהם, אמר שראש העיר מתנכל ליהודים. "רק לפני כמה ימים התאספו המונים ברחבי העיר כדי לצפות במטס מיוחד של מטוסי קרב. היו שם הרבה יותר אנשים מאשר בהלוויה".

לאברהם היו טענות נוספות. "המשטרה ידעה וסייעה בארגון ההלוויה והיתה יכולה לשער איך היא תיראה. קשה להבין מדוע ראש העיר רוצה להסתכסך איתנו כשאנחנו קוברים את מתינו".