טיילר רייק: חילוץ
טיילר רייק: חילוץצילום: jasin boland. netflix

ילד של סוחר סמים נחטף, בחור בשם טיילר רייק נשכר להחזיר אותו. זהו, זאת העלילה. אבל, וזה אבל גדול, העלילה מראש לא הייתה העניין ב'טיילר רייק: חילוץ', היא נועדה רק לשמש מעטפת לאקשן, וממנו, בלי עין הרע, יש הרבה.

נטפליקס פנו לתסריטאי ג'ו רוסו (חצי מהצמד האחים רוסו, שביימו בין היתר את 'הנוקמים: מלחמת האינסוף' ו'הנוקמים: סוף המשחק') וביקשו ממנו שיקח ספר קומיקס שכתב עם אחיו ויעבד אותו לסרט, רק אם אפשר עם אקסטרה אקשן ותוספות. אה, וכמובן להגדיל בשקל תשעים.

התוצאה היא כריס המסוורת' (ת'ור) שמתפוצץ על המסך בשעתיים של אקשן משובח בסרט ששמו בעברית קצת חוטא למשמעות של השם המקורי באנגלית - 'Extraction'.

אם בכל זאת נפרט קצת על העלילה, הלא משהו יש לציין, ילד של סוחר סמים הודי נחטף בידי אנשיו של סוחר סמים בנגלדשי. העוזר של הסוחר סמים ההודי שוכר בחור אוסטרלי בשם טיילר שיחלץ את הילד, כמובן שהוא מתגבר תוך דקות על החוטפים, ואז יש טוויסט קטן - וזהו. יריות עד הסוף הטוב, מידי פעם גיוון מרענן של רימוני יד או אר.פי.ג'י.

למה כן לראות? כי הרבה יריות זה כיף. כי כריס המסוורת' הוא שחקן נהדר (אם כי בתפקיד שבסך הכל מצריך לירות לכל עבר, לא דרושות יכולות משחק יותר מידי טובות, אבל נפרגן לו). כי גם ככה אתם בבית ואין יותר מידי מה לעשות. וכבר אמרנו שהרבה יריות זה כיף?

*יש הרבה אלימות ומתים לאורך הסרט, אבל לרוב מדובר בשוטים 'נקיים' בלי תמונות קשות לצפייה.

צילום: jasin boland. netflix
צילום: jasin boland. netflix