דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: reuters

הנשיא טראמפ אופטימי, ומעריך כי עד סוף שנת 2020 יימצא חיסון אפקטיבי לנגיף הקורונה, אשר גבה עד כה את חייהם של למעלה מ-68 אלף אמריקנים.

בראיון לרשת "פוקס ניוז" אמר טראמפ כי להערכתו בחודשים הקרובים ימצא החיסון לנגיף הקטלני. "אנו בטוחים מאוד שיהיה לנו חיסון עד סוף השנה הנוכחית, ואנו דוחפים לזה בכל הכוח".

לדבריו, "הרופאים יאמרו 'אתה לא צריך לומר דבר כזה'. ובכן, אני אומר את מה שאני חושב. נפגשתי עם ראשי חברות גדולות ואני חושב שאנחנו אמורים לקבל חיסון הרבה יותר מוקדם מכפי שחושבים".

הנשיא גם נקב בשמותיהן של מספר חברות תרופות ככאלו שקרובות לפיתוח החיסון, לרבות חברת "ג'ונסון וג'ונסון".

טראמפ הוסיף כי מבחינת ארה"ב לא חשוב איזו מדינה תפתח את החיסון. "אני רק רוצה לקבל חיסון שעובד. באמת שלא איכפת לי מי איזו מדינה תפתח אותו. אם זו תהיה מדינה אחרת, אוריד את הכובע בפניה", אמר הנשיא.

טראמפ גם עידכן את ההערכות שלו לגבי מספר הקורבנות הצפוי ממגיפת הקורונה בארה"ב, לאחר שבחודש שעבר העריך כי 60 אלף בני אדם יאבדו את חייהם. "אנו הולכים לאבד את חייהם של בין 75 ל-100 אלף בני אדם. זה דבר נורא".

הוא גם ציין כי ביום שני ישחררו סוכנויות הביון האמריקאיות מידע נוסף שהתקבל לגבי התפרצות המגיפה מסין וכיצד סין הסתירה את המידע מהעולם, וכאשר נשאל מדוע לא פעל מוקדם יותר על מנת לעצור את ההתפרצות בארה"ב, השיב הנשיא, "בתדריך שהתקיים בתאריך 23 בינואר נמסר לי כי יתכן ויתפרץ וירוס, אבל זה לא משהו חשוב במיוחד".