צבי פישמן
צבי פישמןצילום: עצמי

ביום חמישי דיווח אתר ערוץ 7 כי סדרת 'הנערים', הפקה משותפת של קשת וחברה באמריקה גרפה לא פחות מ-14 פרסים בטקס פרסי הטלוויזיה הישראלית לשנת 2019 - כולל הפרס לסדרה הטובה ביותר, לבמאים, לתסריט, לשחקן הראשי ולשחקנית הראשית.

זה דומה לנתינת פרס לבעלי דוכנים בשוק חיות בעיר ווהאן בסין להתפשטות נגיף הקורונה. כזכור הסדרה השמאלנית היתה מניפולטיבית ביותר, שטיפת מוח של 10 פרקים נגד מדינת ישראל והיהודים שגרים בה.

ערוץ 7 דיווח שאחד הבמאים של הסדרה, חגי לוי, אמר בטקס: "תודה לבנימין נתניהו על יחסי הציבור הנפלאים".

נתניהו כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הסדרה 'הנערים' מקדישה דקות בודדות של קטעי ארכיון קרים ומנותקים לרצח שלושת הנערים. מיד לאחר מכן ולכל אורך הסדרה, העלילה כולה מתנתקת מסיפור הירצחם המזעזע, ומתמקדת במקרה אחד - רצח הנער הערבי בירושלים, מקרה מזעזע אבל נדיר מסוגו.

כ-120 משפחות שכולות מפורום 'בוחרים בחיים' יצאו במכתב קורע לב נגד הסדרה. מאז שהסדרה עלתה בחודש שעבר רבים מכם פנו אליי ושאלו מה אפשר לעשות. המלצתי ברורה: אל תצפו ב'קשת' או בתכנים של 'קשת'".

הישראלים שכתבו וביימו את הסדרה קיבלו את חווית הקולנוע שלהם בהפקת סרטים אשר מומנו ברובם על ידי קרן הקולנוע לישראל, סוכנות לא ממשלתית בשליטת שמאל שמקבלת את כספה ממשרד התרבות הישראלי. ראשי קרן הקולנוע מתעקשים כי אין לו אג'נדה פוליטית לחלוטין, אולם סקירת הסרטים שהיא תמכה בהם לאורך השנים מרמזת בדיוק להפך.

ומתי הייתה הפעם האחרונה שראיתם סרט עלילתי ישראלי על משפחה של עולים דתיים מאמריקה, אידיאליסטים, שמתמודדים עם חייהם החדשים בחברון ברוח אופטימית ושמחה? אני בטוח  שלא ראיתם סרטים כאלה, משום שאינם. מתי הייתה הפעם האחרונה שראיתם סרט ישראלי, מלא אקשן, מבוסס על הטייסים הגיבורים של חיל האוויר במלחמת ששת הימים, או על גבורתו של יאנוש בן-גל במלחמת יום הכיפורים? או מתי הייתה הפעם האחרונה שראיתם סרט עלילתי ישראלי, מלא מתח, מבוסס על פעולותיהם ההרואיות של האצ"ל והלח"י לפני מלחמת השחרור? או סרט עלילתי על הרב אריה לוין או הרב קוק? אני בטוח שלא ראיתם סרטים כאלה, משום שאינם.

בעבר מחיתי בתוקף עם עוד אנשי קולנוע מהימין על השימוש בכספי משלמי המס כדי להפיק סרטים שהכילו תעמולה רעילה ואנטי-ישראלית שמזיקה  לרוח הישראלית כמו הקורונה המזיקה לגוף.

בתגובה למאמרים שפורסמו בערוץ 7, קיבלנו מכתב אזהרה מעורך הדין של קרן הקולנוע הישראלי המאיים לתבוע אותנו על דיבור מרושע. ככל הנראה, לחלק מחברי קרן הקולנוע חופש הביטוי והדעות בישראל הוא רחוב חד סתרי. לזכותה, שרת התרבות, מירי רגב, הקימה קרן קולנוע חדשה עם תקציב צנוע ליוצרי קולנוע בתחומי יש"ע והפריפריה, סכום קטן ביחס העשרות מיליונים שקלים שעדיין נותנים לקרן הקולנוע לישראל, החופשית להמשיך ב"לא-אג'נדה" שלה, ולהעניק פרסים לסרטים אנטי-ישראליים כמו "הנערים".

לא רק שממשלות הליכוד השונות לא הצליחו להפסיק את התמיכה הממשלתית בסרטים הפוגעים בדימוי ישראל בבית ומחוצה לה, כעת נראה כי הליכוד מוכנה להוריש את משרד התרבות למפלגת כחול ולבן, שיש להניח שרק יגדילו יותר את מימון יצירת הסרטים, המחזות, הספרות והאמנות בישראל ברוח השמאל.

ביבי, אם באמת אכפת לך, אל תעביר להם את תיק התרבות ותתחיל לטפל במחלת התרבות השמאלנית שמסכנת את ישראל לא פחות מנגיף הקורונה.