עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ביקש משופטי בג"ץ לפסול את ההסכם הקואליציוני בין כחול לבן והליכוד.

כל שבועיים אנחנו נמצאים פה בעתירה אחרת. ההסכם הזה הוא חלק ממעטפת שלמה של חוסר כשירות מוסדית. עושים פה ניתוח לב פתוח בחוקי היסוד של מדינת ישראל. הכל בשביל אותו משחק חסינות, וזה ימשיך עד שנגיע לתוצאה שהיא הימלטות מאימת הדין", אמר.

"היום משתמשים במילה משילות. בשביל משילות אפשר לקחת את הכנסת ולמחוק אותה, אפשר לפגוע בביהמ״ש העליון. זה צריך להדליק אורות אדומים לכולנו", תקף עו"ד שרגא.

עו"ד שרגא התייחס לסעיפים בהסכם הנוגעים להגבלת החקיקה בכנסת וציין, "האירוע הזה שבו לוקחים סמכות ונוגסים בה, לוקחים עוד סמכות ונוגסים בה, כל פעם קצת. בסוף נצליח לקחת את הכנסת ולשתק אותה לגמרי".

בהמשך טען שרגא כי גם הסכם ניגוד עניינים לא יפתור את הבעיה בנוגע לנתניהו, "ההסכם הזה מתחילתו ועד סופו ממשיך את מה שאנחנו מנסים לטעון מההתחלה. איזה הסכם ניגוד עניינים יכול למנוע חתימתו של הסכם קואליציוני שכל כולו ניגוד עניינים? חוק ההמלצות, חוק הסניוריטי, חוק היועמ"שים, חוק החסינות. לכל אורך הדרך אנחנו רואים שיש כאן ניסיון להימלט מאימת הדין".

"ההסכם הזה הוא חלק מאותו אירוע מתמשך שמתחיל בחקיקה אנטי דמוקרטית שניסו לקדם פה. זה המשיך בפיגוע הזה במערכת שלטון החוק. אי אפשר להתעלם מזה", תקף.

במהלך הדיון עקצו השופטים את עו"ד שרגא על אופי הטיעונים שהעלה בפני בית המשפט. הנשיאה חיות העירה לעו"ד שרגא: "אדוני מדבר פוליטיקה. הוא לא מדבר משפטים".

השופט עמית העיר גם הוא לעו"ד שרגא: "אדוני מבקש צו מוחלט שהעולם יהיה טוב יותר. זה לא בסל הכלים שלנו".