איילת שקד
איילת שקדערוץ 7

שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד הזהירה היום (שני) מהתערבות של בית המשפט העליון בחוקי הרוטציה שמקדמות יחד סיעות הליכוד וכחול לבן.

שקד השתתפה בדיון הוועדה המיוחדת להכנת חוק יסוד הממשלה (ממשלת חלופים), וקראה לחוקק את פסקת ההתגברות שהציעה מפלגת ימינה.

"לאורך שנים גם כחברת כנסת וגם שרת המשפטים, ניסיתי לקדם ורסיות שונות של פיסקת התגברות ברוב של 61. אנחנו הנחנו כאן שלוש גרסאות שונות, גם חברי כנסת מהליכוד הניחו חלק מהגרסאות האלה. גרסה אחת מדברת על פיסקת ההתגברות בתוך חוק יסוד כבוד האדם וחירותו כפי שנעשה בחוק יסוד חופש העיסוק, לעשות ממש העתק הדבק של אותה פיסקה. גרסה אחרת מצומצמת יותר רק לנושא המסתננים", אמרה שקד.

לדבריה, '''אם כבר פותחים את חוקי היסוד ועושים שינויים משטריים, אלה בהחלט שינויים שצריך לשקול בכובד ראש. גם מי ששייך לגוש השמאל, ורואה את אהרון ברק, הכוהן הגדול של תחום המשפט, דעתו יכולה לנוח אני הקראתי ציטוט שגם הוא תומך בזה.

"ב-20 שנים האחרונות, בגלל שכן מופר האיזון בין הרשויות השונות אם נחוקק את זה, זה יסדיר את הדיאלוג בין הרשויות, שהכנסת יכולה לחוקק ברוב מיוחד של 61 ל-4 שנים חוק שבג"צ פסל''.

שקד הזכירה כי בכנסת הקודמת וגם בכנסת לפניה לא היה רוב לפיסקת ההתגברות. "זו הכנסת הראשונה בשנים האחרונות שיש בה רוב בין חברי הכנסת. נתנתק רגע מהמשמעת הקואליציונית, בין חברי הכנסת זו הכנסת הראשונה שיש לגוש הימין 59 חברי כנסת, יש את ישראל ביתנו שהם תומכים בפיסקת ההתגברות''.

היא הסבירה את הבעייתיות בחוקי הרוטציה, "כשהכנסת מחוקקת סעיף שבו המיעוט שולט על הרוב, אנחנו כחברי כנסת בבעיה. תורידו את הסעיף הזה, יש כאן מיעוט ששולט על הרוב, אתם גורמים לכך שבג"צ יתערב בחוקי יסוד''.