צוהלת ושמחה? חוזרים לשגרה עם המסכות שיחזירו לכם צבע לפנים

מעצבות האופנה הבינו שמסכת הבד פרצה לחיינו כדי להישאר. עדי בקשי לערוץ 7: "אם זו המציאות אז בואו נהפוך אותה לצבעונית".

חלי בן שחר , י"א באייר תש"פ | עודכן: 10:40

אמירה אופנתית. משכית
אמירה אופנתית. משכית
צילום: מארק אורן

שגרת הקורונה הולידה כוכבת חדשה בעולם האופנה, הלוא היא מסכת הבד המעוצבת.

בעוד משרד הבריאות התחבט בשאלת נחיצותה, מעצבי האופנה הזריזים הספיקו לשכלל ולדייק את המוצר לכדי משהו שאפשר לחיות איתו בשלום לפחות עד יעבור זעם.

"אני מאמינה שלטוב ולרע מסכות הופכות להיות פריט עיצובי וחלק ממערכת הלבוש הכוללת ואם נגזר עלינו ללבוש אותן אז הן חייבות לייצג אותנו נאמנה", אומרת שרון טל, מעצבת בית האופנה המיתולוגי 'משכית' שחזר השבוע לפעילות עם בובות ראווה עטויות מסכה בהתאמה לקולקציה.

"ההשראות למסכות הן מקומיות, עם החומרים הרכים והטבעיים, עם האיורים הלקוחים מהסביבה שבה אנחנו פועלים. אם כבר מסכה אז מסכה של משכית", היא מסכמת.

צילום: ISTOCK

מעבר לאמירה האופנתית, התאמה לבגדים והלך הרוח, למסכת בד ישנה עדיפות על פני המסכה הכירורגית בכל הנוגע להתאמה מושלמת למשתמש, עם פטנטים שונים החל מנעימות החומר ועד לגזרה שעושים את כל ההבדל בין מעיק לבלתי מזיק בעיקר כשמדובר בילדים קטנים.

"בהתחלה עיצבתי מסכות מהמקום של פינוק ללקוחות שקונות את המוצרים שלנו, בגלל ההענות הגדולה הוצאתי סדרה של חמש מסכות דו צדדיות בשני גדלים לגדולים וקטנים וישנה גם אפשרות להקטין ולהגדיל את הגומי על ידי קשירה מחדש", מספרת שירלי גרינספן בעלת המותג 'שירלי קשתות' שמציע אקססוריז לשיער בימי שגרה.

MINI ME. שירלי קשתות
צילום: שירלי גרינספן

גם מעצבת הצעיפים עדי בקשי פענחה את הביקושים למסכות הבד והצליחה להמציא מוצר פשוט עם התאמה אינדיבידואלית למבוגר או לילד באמצעות קליפס המתלבש על הגומיות.

"התחלתי לייצר מסכות ילדים לאחר שהסתובבתי ברחוב וראיתי ילדים עם המסכות הכירורגיות וזה עשה לי עצוב בעיניים, תחושה של בית חולים וחולי ברחוב", היא מספרת. ''אמרתי לעצמי שאם כבר זו המציאות אז בואו נהפוך אותה לצבעונית, שמחה וכזו ושמעלה חיוך למי שעובר לידינו".

מציאות צבעונית
צילום: עדי בקשי
מסיכה עם קליפסים. עדי בקשי
צילום: עדי בקשי

עוד חיזוק לשימוש במסכות הבד מגיע מחישוב המסלול מחדש שרבים מאיתנו עושים בהקשר לצריכה הבזבזנית שלנו בשילוב האג'נדה הסביבתית. קרי מסכות לשימוש חד פעמי - OUT.

מי שלקחו את תיקון העולם שלב אחד קדימה הן צוות ANTI VIRUS, מותג חדש של שתי מעצבות חברות, לירון ואמילי, שיצאו במיזם תרומת מסכה למשפחה דלת אמצעים על כל מסכה שנמכרת באתר החדש שהוקם.

על הרעיון שאולי יעניק לנו גם הגנה רוחנית בנוסף להגנה מוירוסים הן מפרטות: "חלק מתפקידנו כמעצבות הוא תמיד לראות צעד אחד קדימה, לדעת לקרוא את המצבים המשתנים בחיינו - ולהתאים את האופנה אליהם. זאת תוך כדי העברת מסר ואמירה אישית על התקופה".

מסר ואמירה אישית. ANTI VIRUS
צילום: ANTI VIRUS