שיפור נראות האתר
שיפור נראות האתרDepositphotos

קידום אתרים אורגני הוא תחום אשר יכול באותה מידה להיקרא כיום "קידום בגוגל".

מדובר לא רק במנוע החיפוש הגדול והמצליח ביותר ברשת, אלא בעיני רבים גם בשם נרדף לאינטרנט כולו ולתחום קידום האתרים בפרט.

בעוד חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולהתעדכן תדירות בשינויים והחידושים בתחום הדינמי כל כך של קידום אתרים אורגני, להלן כמה נקודות כלליות אך חשובות שכדאי להכיר בנוגע לנראות האתר בגוגל והאופן בו ניתן ורצוי להשפיע על נראות זו:

סכמות ונתונים מובנים ליצירת תצוגה עשירה

סכמות (schemes) ו"נתונים מובנים" הם שניים מהכלים שפיתחה גוגל בשנים האחרונות על מנת לאפשר לבעלי אתרים לתקשר בצורה טובה יותר עם אלגוריתם החיפוש של גוגל, ו"להסביר" לו בצורה אותה הוא יבין מה בדיוק מהותו של התוכן הקיים באתר.

סכמות מאפשרות לנו לבנות מסדי נתונים אותם ניתן לקודד ולהזין במידע אינפורמטיבי אודות האתר שלנו, ולתקשר זאת ישירות לאלגוריתם של גוגל. כך מבין מנוע החיפוש בצורה טובה יותר מה בדיוק יש לנו באתר, מה מהות התוכן שאנחנו מעלים, עבור מי הוא באמת רלבנטי, במה הוא באמת עוסק וכו', על מנת שיוכל להתאים בצורה טובה ומדויקת יותר את תוצאות החיפוש של גולשים שונים.

במילים אחרות, שימוש מושכל בנתונים מובנים וסכמות מאפשר לנו לתקשר לגולשים בצורה טובה הרבה יותר מה באמת מכיל האתר שלנו וכיצד הוא עשוי להיות רלבנטי עבורם, ובכך מייעלים משמעותית את כל תהליך הגלישה והחיפוש בגוגל. למעשה, מדובר בכלי שמציעה גוגל ספציפית על מנת לאפשר לאתרים לשפר את הנראות שלהם בגוגל, בהתאם לערך האמיתי של מה שהתוכן שלהם מציע לגולשים

לערוך אופטימיזציה עבור תגיות מטא באתר

תגיות מטא הן סוג של תוכן חבוי (אשר אינו נגיש לצפייה על ידי הגולשים המגיעים לאתר), אותו יכול גוגל לקרוא ולהשתמש בו לצורך אפיון האתר ודירוגו בתוצאות החיפוש השונות. לכן מדובר בכלי אותו חשוב להכיר ובו כדאי מאוד להשתמש על מנת לשפר את נראות האתר לצורך קידום הגוגל.

תגיות מטא מספקות לגוגל אינפורמציה מסוימת וחשובה בנוגע לאתר ולתוכן המופיע בו, כך שביצוע אופטימיזציה בתגיות אלו מהווה פעולה מתבקשת מבחינת התקשורת שלכם ושל האתר שלכם עם גוגל.

בין תגיות המטא העיקריות ניתן למנות את תגית הכותרת הראשית של הדף (אשר חשוב שתהיה ממוקדת, אינפורמטיבית ולא ארוכה מדי), תגיות תיאור המספקות תיאור קצר של תוכן העמוד (חשוב שלא תכיל יותר משניים או שלושה משפטים), תגיות טקסט חלופי אשר מסבירות למשל לגוגל מה התוכן שמכילות התמונות המופיעות באתר שלנו ועוד.

כדאי ללמוד מעט יותר לעומק את התחום של תגיות מטא וביצוע אופטימיזציה בהן, או להתייעץ/לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע המתמחים בתחום קידום אורגני. בכל מקרה, חשוב להבין כי מדובר בכלי חשוב ומרכזי בכל הנוגע לנראות האתר בגוגל, כלי שכדאי מאוד לנצל ולהשתמש בו על מנת לסייע לקדם את האתר

גוגל לעסק שלי

גוגל מציעה שירות ייחודי בשם Google My Business ("גוגל לעסק שלי") במסגרתו מציע מנוע החיפוש שלוש תוצאות מבוססות מיקום גיאוגרפי לגולשים העורכים חיפוש, לפני תוצאות החיפוש האחרות. כלומר, במידה ואתם מקדמים בית עסק או חנות ברמת גן, לצורך העניין, באמצעות הרשמה לשירות זה תוכלו להבטיח כי האתר שלכם יהיה אחד הראשונים שיוצעו לגולשים רלבנטיים המחפשים אחר בית עסק מסוג זה באזור רמת גן.

מדובר בשירות הניתן על ידי גוגל בחינם, ומצריך הרשמה, שלבים שונים של אימות והזנת פרטים שונים. מומלץ מאוד לבחון אפשרות זו המהווה סוג של קיצור דרך אפקטיבי ביותר להגעה לגולשים רלבנטיים הנמצאים בקרבה יחסית לעסק שלכם

לסיכום, האופן בו נראה ונתפס האתר שלכם ב"עיני" גוגל משחק תפקיד מרכזי ומשמעותי ביותר בהצלחת קידומו האורגני של האתר. חשוב להכיר את הממשקים והכלים השונים המאפשרים לאתר שלכם "לתקשר" עם גוגל ולשנות ולשפר את האופן בו הוא תופס את האתר שלכם, שכן זוהי אחת הדרכים המתבקשות והיעילות ביותר לקידום אורגני אפקטיבי.

למידע נוסף על שיפור נראות האתר היכנסו למדריך לקידום אתרים באתר של תמי לב – קידום אתרים בגוגל