יריד דיגיטלי לבנות השירות
יריד דיגיטלי לבנות השירותצילום: ISTOCK

התקופה המאתגרת שלנו, לא פסחה על אף ארגון. גם בעמותות השירות הלאומי חלו תפניות משמעותיות. המצב החדש יצר אתגרים חדשים אבל גם הזדמנויות חדשות.

אלפי מתנדבי השירות הלאומי, שנשארו ללא אפשרות להתנדב, בשל סגירת מקומות השירות, לקחו על עצמם להצטרף למאמץ הלאומי ולשרת במקומות חלופיים, אשר מסייעים במלחמה בנגיף הקורונה ובניהול המשבר. גם ב"עמינדב", אחת מעמותות השירות הלאומי הוותיקות, נערכו למצב החדש והחלו לשבץ את המתנדבים במשימות לאומיות, במקומות חלופיים להתנדבות הרגילה שלהם.

"הקמנו מעין חמ"ל בכדי לווסת את המתנדבות והמתנדבים שלנו ולהתאים להם, על פי צרכי המשבר, מקומות התנדבות קרובים לבית. כך שבצנו מאות מתנדבים במשימות חדשות, המסייעות לניהול המשבר", מציינת שרית בר אושר, אשר בימים רגילים מנהלת את מחלקת ההדרכה ב"עמינדב" ובימים אלו מנהלת את חמ"ל הקורונה בעמותה.

"מאות המתנדבים שלנו שירתו בחלוקת מזון, במוקדים עירוניים, בתי ילד, משפחתונים, בסיוע לקשישים, בחקלאות, במד"א וכמובן בבתי חולים ושלל תחומי הבריאות".

להרשמה ליריד הדיגיטלי לחצו כאן

יחד עם הצורך לארגן מחדש את תחומי ההתנדבות עקב המשבר, נוצר אתגר גדול נוסף והוא הגיוס לשירות לאומי לשנת תשפ"א. בימים כתיקונם בני ובנות כתות י"ב, מבקרים במקומות השירות השונים, מתרשמים ומתמיינים לשירות בשנה הבאה. המצב החדש מנע את אפשרות חשיפת מקומות השירות וכך הליך הגיוס כמעט ונעצר. במחלקת השיווק והגיוס בעמינדב כבר רגילים לעבודה מרחוק.

בשנתיים האחרונות התקיימו עשרות סדנאות אונליין בשידור חי, למועמדים לשירות לאומי. המעבר לגיוס בנות באמצעים דיגיטליים ולמפגשי זום עם בנות, היה כמעט טבעי. "מיד עם תחילת המשבר מיפינו את כלל מקומות השירות שמעוניינים לראיין מתנדבים פוטנציאלים באונליין והתחלנו לעניין את המתעניינים במקומות שירות אלו", מציינת מיכל ברגד, מנהלת הגיוס בעמינדב.

"ימי שירות" – יריד דיגיטלי מיוחד

בכדי לאפשר לעוד מתעניינים להשתבץ לשירות לשנה הבראה, החליטו בעמינדב על צעד נוסף. במקום יריד שירות לאומי המרוכז ליום אחד, החליטו בעמינדב על משהו חדש.

יריד דיגיטלי הפרוס על שלושה ימים המאפשר לתת תשומת לב טובה יותר למתעניינים ולהתראיין למספר גדול יותר של מקומות. החל מהיום (י"א אייר) ועד יום חמישי (י"ג אייר) מתקיים היריד, מאות תקני שירות לאומי מחכים לראיין את המועמדים ולצרף אותם לחבורה הנפלאה של מתנדבי השירות הלאומי במדינת ישראל.

דווקא בימים אלו, ההזדמנות להצטרף להתנדבות משמעותית נעשה חשובה יותר ובאופן מפתיע פשוטה וקלה יותר. היום סוגרים שירות מהבית דרך המחשב, באופן מהיר וקל.

בעמינדב קוראים לכל מי שרוצה למצוא מקום שירות לשנה הבאה להצטרף עכשיו ליריד ההרשמה כאן