כתב הפלילים של חדשות 12 משה נוסבאום סיפר בשידור כי לעיתים הוא ״חוטא״ כאשר מדווח על חשודכלשהו ומציין שמדובר באדם חרדי, על אף שאין צורך לציין את המגזר אליו החשוד משתייך.

״גם אני חוטא בחטא הזה. לא אחת ולא פעמיים כאשר אני במהלך הדיווחים טורח לציין שמדובר ב-x שהוא חרדי למרות שאין לזה שום רלוונטיות. כשאני מנסה לאפיין מישהו הכי קל לי לעשות את זה בדרך הזו, ׳הוא חרדי׳, אין לכך כל קשר ובשורה התחתונה אנחנו גורמים עוול״, אמר העיתונאי הוותיק.

נוסבאום אמר את הדברים בעקבות דיווח באתר ״חרדים 10״, ולפיו צעיר חרדי מנתיבות קיבל דוח בגין רכיבה על אופניים ללא קסדה, ובדוח כתבה השוטרת כי הצעיר וחברו היו ״חובשי כיפה ולבושים בחולצה לבנה״.

השוטרת מיחידת תנועה נגב שעצרה אותו רשמה דוח על סך 250 שקלים ותיארה “במהלך היותי במשמרת הניידת כחול לבן הבחנתי בנ”ל כשנוסע על אופניים חשמליים ומרכיב אדם נוסף מאחוריו. כשהבחין בי האיץ מהירותו ונסע לרחוב צדדי והנוסע שעימו ברח מהאופניים.

“עצרתי את הנ”ל וביקשתי ממנו להזדהות. מסר לי מספר חלקי של תעודת הזהות שלו ופרטים מזהים. הנ”ל לא חובש מסיכה כנדרש על פי החוק בשל מגיפת הקורונה על כן נרשם לו דו”ח זה. מאחר והוא ללא קסדה והרוכב שעימו ללא קסדה. לציין כי שניהם חובשי כיפה ולבושים בחולצה לבנה“.