יאיר נתניהו
יאיר נתניהוצילום: FLASH90

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסם סרטון ברשת החברתית שבו נראה איש השמאל חיים שדמי מאיים עליו.

נתניהו הבן הגיש כבר בעבר תלונה למשטרה נגד שדמי אך העיד שטרם קיבל עליה מענה. השר לביטחון פנים גלעד ארדן נעמד לצידו: "זה אכן איום חמור וישיר שמהווה להבנתי הסתה לאלימות ועבירה פלילית. ביקשתי מהמשטרה עדכון דחוף האם הוא טופל ואיך".

בתיעוד שפרסם נתניהו נראה שדמי מאיים: "יאיר תזכור את ההבטחה שלנו. זה נראה רחוק מאוד. אמרנו לך כל הזמן, אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. תאמין לי שאנחנו יודעים, יום אחד אתה תהיה בלי מאבטחים - בום. אין לדעת".

השר ארדן התייצב, כאמור, לצדו של נתניהו אך הוסיף: "חשוב להדגיש, שבעבירות של הסתה והתבטאויות אלימות, ההחלטה אם לפתוח בחקירה פלילית אינה של המשטרה אלא רק של פרקליטות המדינה שמנחה את המשטרה".

הוא הסביר כי באחריות המשטרה לוודא כי אין פגיעה באדם אך את הטיפול בהסתה שבוצעה עושה פרקליטות המדינה. "יש הבדל בין לבצע הערכת סיכונים ולוודא שלא תהיה פגיעה פיזית באדם המאויים שזו בהחלט חובת המשטרה, לבין חקירת עבירת ההתבטאות האלימה/מסיתה, שלגביה זו רק סמכות הפרקליטות (למרות שגם אני לא אוהב שזו סמכותה) להחליט אם יש לפתוח בחקירה פלילית", כך השר ארדן.

תגובת המשטרה: ''הוגשו במשטרה תלונות על ידי יאיר נתניהו ומי מטעמו, בטענה לעבירות של הסתה ואיומים. כל מקרה המגיע לידיעת המשטרה ובו נטען שנעברו עבירות הסתה, נבדק ומועבר לפרקליטות לעיון והחלטה על המשך ההליך כמקובל, וכך נעשה גם במקרה זה''.