ארנון סגל
ארנון סגלצילום: חזקי ברוך

שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק ארז הורתה למדינה להגיב לעתירה של אנשי הר הבית ולפיה קיים הסכם מדיני בין ירדן לישראל באשר לסגירת הר הבית ליהודים בתקופת הקורונה.

יהודה עציון וארנון סגל עתרו נגד ההסכם וטענו כי ראש הממשלה ניהל משא ומתן חשאי עם ירדן והגיע להבנות באשר לסגירת הר הבית ליהודים תחת סגירתו לערבים בתקופת הקורונה.

למרות ההסכם אישרה הממשלה לווקף להיכנס להר הבית ובעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר נטען כי אם קיים הסכם הוא לא חוקי ובכל מקרה נוכח העובדה שניתן לווקף להיכנס להר יש לאפשר גם ליהודים להיכנס ולא לפגוע בזכות הגישה שלהם למקומות הקדושים.

עוד נטען כי לאור עבודתו של סגל כעיתונאי המדינה גם פוגעת בחופש העיסוק שלו. כאמור בית המשפט העליון הורה למדינה ולווקף להשיב תוך חמישה ימים לעתירה ולטענות הכתובות בה.

"הגיע הזמן שראש ממשלת ישראל יבהיר אם יש הסכם ובחסות הקורונה יש מהלך בין ישראל לירדן שמונע כניסת יהודים להר הבית", אמר בן גביר, ''ככל שיש הסכם כזה כמובן שהוא לא חוקי''. החוק מחייב מתן כניסה של יהודים להר הבית ומעבר לכך לא ניתן להפלות בין דם לדם ולאפשר כניסת ווקף להר הבית וליהודים לא".