הרבי מיליובאוויטש זצ"ל
הרבי מיליובאוויטש זצ"לצילום: ישראל-זאב גולדשמיד

המגבלות של משרד הבריאות הציבו בפני חב"ד בעיה לא פשוטה: איך אפשר לקיים את התהלוכות המסורתיות של ל"ג בעומר על פי תקנת הרבי מליובאוויטש?

בתהלוכות המתקיימות מידי שנה בכל פינה, משתתפים במצטבר מאות אלפי ילדים והוריהם. בצעירי אגודת חב"ד, הזרוע הארוכה של פעילות השלוחים בישראל, הגו רעיון: אם אי אפשר שהילדים יבואו לתהלוכה - התהלוכה תבוא אל הילדים. וכך, נולד הקונספט הבא: באמצעות משאיות ענק ורכבים מאובזרים היטב במוצגים יהודיים מושקעים, יגיע אור הרשב"י לרחובות ערי ישראל.

צעירי חב"ד גייס אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בכדי להשיק מוצגי יהדות שיפארו את המשאיות והרכבים. המטרה הייתה ליצור את האפקט ברמה הגבוהה ביותר, כשהחומרים עשויים מחומרים קשיחים ואיכותיים, שישמרו על עמידות לאורך זמן במסע התהלוכות. מוצגי יהדות תלת ממדיים, הוכנו להצבה על גבי הרכבים, לצד שלטי חלונות מושקעים, שיהפכו לטנקי מצוות, ויביאו את אור הרשב"י למאות אלפים.

לצד המשאיות, הפיקו בצעירי חב"ד הפקת מולטימדיה מושקעת עם מיטב כוכבי הילדים של הציבור הכללי, שתופץ למאות אלפי ילדי ישראל, ותעביר את המסרים היהודיים והחסידיים של ל"ג בעומר. בנוסף, הושקו הספרונים הנוסטלגיים המחולקים מזה עשרות שנים בתהלוכות לציבור הכללי והחרדי, לצד הספר 'התורה שלי - דברים'.

בחב"ד השיקו גם חבילת תוכן עשירה, אותה יוכלו להזמין עמך בית ישראל באמצעות אתר אינטרנט שהושק ולקבלה דרך בתי חב"ד. הערכה כוללת שרשרת דגלי לבבות מרהיבה, משחק יצירה סביב המדורה, דף למידה צבעוני.

"למרות האתגרים הגדולים, לא נחסך בשום מאמץ בכדי לקיים את הוראתו של הרבי", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "ודווקא מתוך התקופה הלא פשוטה, נראה שהפעם אור התהלוכה יגיע לכמות גדולה הרבה יותר מכל השנים אי"ה".