ראש עיריית רמת גן והרב אהרון כץ
ראש עיריית רמת גן והרב אהרון כץצילום: דוברות

ליעד אילני, ממלא מקום ראש העיר רמת-גן מגיב בחריפות לחשיפת ערוץ 7 לפיה מועצת הרבנות הראשית הדיחה את הרב אהרן כץ שניהל את מערך הכשרות ורישום הנישואין העיר.

"חבורה של מנותקים, הזויים וחסרי הכרת הטוב. שיתביישו להם חברי מועצת הרבנות הראשית על החלטתם למנות רב רושם נישואין וממונה כשרות ברמת-גן, מבלי להתייעץ עם נבחרי הציבור בעיר ולשמוע את עמדתם ועל הדרך לנהוג בדרך משפילה במי שהשקיע שנים רבות מחייו, בהתנדבות מלאה, למען הציבור".

"מבחינתי ואני בטוח שגם מבחינתו של ראש העיר - הרב אהרן כ"ץ הוא רבה הראשי של העיר רמת-גן לכל עניין ודבר עד אשר יתקיימו בחירות לפי חוק לתפקיד זה, על אפכם ועל חמתכם", דברי אילני.

ליעד אילני
ליעד אילניצילום: צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, אמר לערוץ 7: "מבחינת עיריית והעיר רמת גן כבוד הרב כץ הוא רב העיר רמת גן. כל ניסיון לפגוע במעמדו או ביצוע של מחטף פוליטי עסקני נגדו לא יקדם אף אחד ובטח שלא את הדת בעיר. הרב כץ מהווה סמל ומופת לחכמה עמוקה וידע מפליג, שמשולבים באהבת הציבור ובשליחות ציבורית מסורה אותה הוא מבצע כבר מעל שנתיים בהתנדבות. הרב כץ מקבל את כולם באהבה ומקובל על כולם, הוא מסוג הרבנים שיש לשכפל ולא לדחוק ולמחוק. מדובר במעשה נפסד שלא יעשה בין אדם לחברו".

"אין לי מושג מי עומד מאחורי המעשה המכוער והנפסד הזה נגד הרב כץ אבל הוא יזכה לתגובה יצירתית ולא קונבנציונלית שתבחן משפטית כבר מחר", דברי שאמה הכהן.

ח"כ אופיר סופר (ימינה) הביע זעם על התנהלות מועצת הרבנות. "לצערי מדובר בשיקול פוליטי ולא ענייני. עצוב שאנחנו שוב עדים לביזוי תלמידי חכמים וחילול ה׳ שאינו בורר ומבדיל בין סוגי הכיפות, השקפות ובתי המדרש".

מוקדם יותר פרסמנו כי מועצת הרבנות הראשית, בהצבעה טלפונית, אישרה את הדחתו של הרב אהרון כץ מתפקיד האחראי על הכשרות ורישום הנישואין בעיר רמת גן וזאת מבלי שהרב קיבל הודעה על כך.

בשלוש וחצי השנים האחרונות מילא הרב אהרון כץ את מקומו של הרב יעקב אריאל שסיים את תפקידו כרבה הראשי של העיר.

הרב כץ היה אחראי על הכשרות ורישום הנישואין בעיר וכן מילא את מקום רב העיר באופן לא פורמלי ובהתנדבות, בנושאים שונים.

מהרבנות הראשית לישראל נמסר בתגובה: ל"הרב אהרון כץ שימש מ"מ זמני לעניין רישום נישואין ברמת גן במקומו של הרב יעקב אריאל ששימש כרב העיר עד לפני שנתיים. הרב כץ יצא אף הוא לגמלאות לפני כשנה, בהתאם לכך הורתה הלשכה המשפטית ברבנות והגורמים המוסמכים במשרד לשירותי דת כבר לפני כחצי שנה כי על מועצת רבנות הראשית למנות מידית רב מוסמך לחתום על התעודות והודיעה כי המצב הקיים הוא בניגוד לחוק. כיום לאחר עיכוב של חצי שנה כאמור יושמה ההנחיה ומונה רב מחליף זמני לחתימה על תעודות נישואין עד למינוי ובחירת רב עיר קבוע".