להיות בזמן הנכון ובמקום הנכון
להיות בזמן הנכון ובמקום הנכוןצילום: iStock

מיצירות ששוות מיליונים לאוצרות זהב- מסתבר שעם קצת מזל אפשר למצוא כמעט כל דבר.

ריכזנו עבורכם כמה אנשים ברי מזל שהיו בזמן ובמקום הנכונים בשביל למצוא אוצר שהתחבא מתחת לאף של כולם.

מיליון דולר בזבל

כאשר אליזבת גיבסון מניו יורק הלכה ברחוב היא ראתה ליד פחי האשפה ציור אומנות מודרני והחליטה לקחת אותו. היא תלתה את הציור על הקיר, אבל רק לאחר ארבע שנים היא גילתה שמדובר למעשה ביצירת אומנות מפורסמת שנגנבה לפני עשרים שנה. אחרי שהבינה את גודל המציאה- אליזבת פנתה למוזיאון וארגנה מכירה פומבית שם הציור נמכר תמורת מיליון דולר. בפעם הבאה שתראו בפח ציור מוזר- מומלץ לחפש עליו קצת באינטרנט לפני שממשיכים הלאה.

פנינת המזל

כידוע, פנינים הם מצרך יקר במיוחד, אבל יש כאלו שמעדיפים להשתמש בהם בתור קמע מזל. דייג מהפיליפינים מצא את הפנינה הגדולה ביותר בעולם, אבל העדיף לשמור אותה מתחת למיטה שלו בתור קמע מזל למשך עשר שנים. למזלו, לאחר עשור הוא העביר אותה לדודה שלו שהעריכה קצת יותר את הפנינה ומכרה אותה תמורת לא פחות ממאה מיליון דולר. מסתבר שבסוף הפנינה באמת הביאה מזל.

יצירת אומנות בקיר

טוד ארנסט רצה רק לשפץ את הבית לפני המכירה בשביל להעלות את הערך שלו, אבל הוא לא ידע עד כמה הוא יצליח. כאשר הוא קילף אחד מהקירות הוא גילה שם ציור קיר של האומן המפורסם קיית' הארינג שככל הנראה גר גם בבית הזה לפני מספר שנים. טוד כמובן ניצל את הציור החדש שנוסף לבית ומכר אותו לבסוף בלא פחות מ10 מיליון דולר- כולל הציור.

הייתם רוצים כזה בסלון?
הייתם רוצים כזה בסלון?צילום: iStock

למצוא אוצר בחצר

במשך שנים טרי הרברט חיפש אוצרות בכל מקומות בעזרת מגלה המתכות שלו, ויום אחד זה באמת השתלם. יום אחד הרברט הסתובב כהרגלו עם מגלה המתכות ולתדהמתו הוא גילה תוך זמן קצר פריט עתיק עשוי זהב. במהלך חמשת הימים הבאים הרברט סרק את כל השדה וגילה מאות חפצי זהב עתיקים שהפכו לבסוף לאחד האוצרות הגדולים ביותר שנמצאו בבריטניה עם למעלה מ3,000 תכשיטים וכלי זהב.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!