ישיבת בית אל
ישיבת בית אלצילום: ישיבת בית אל

כוללים לאברכים יוכלו לפתוח את שעריהם במתכונת מצומצמת של עד 15 אברכים ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. כך נודע לערוץ 7

הישיבות הגבוהות, ההסדר, המכינות והמדרשות יוכלו לחזור לשגרת קורונה, במידה והם עומדים בדרישות משרד הבריאות, ככל הנראה כבר מחר.

לאחר עבודה מאומצת של הצוות המשותף בראשות הממונה על מדיניות ביטחון במל''ל תא"ל במיל' מרדכי כהנא, משרד הבריאות וארגוני הגג של המוסדות, נחתם צו המתיר את פעילות המוסדות בהתאם להנחיות המיוחדות.

יש לציין כי פעילות הכוללים טרם הותרה בפועל והיא תותר רק לאחר גיבוש כלל ההנחיות המיוחדות ומתן צו מיוחד.

ההנחיות לישיבות אושרו על פי המודל שבנו ארגוני הגג של המוסדות ואושר במשרד הבריאות אתמול על ידי סגן ראש שירותי הבריאות, ד"ר אודי קלינר.

במתווה החזרה לישיבות נכללו הנחיות חדשות ומקילות יותר. הישיבות יחזרו ללמוד על פי מודל הקפסולות, תוך הקפדה על בידוד בין קפסולה לקפסולה. חובת השהייה של כל קפסולה במוסד הלימוד למשך 30 יום קוצרה ומעתה ידרשו התלמידים לשהות במוסדות 14 יום בלבד.

התלמידים יתבקשו לחתום על התחייבות שלא לצאת כלל מהמוסד משך 14 יום. על פי המודל המעודכן לא תותר התמזגות של קפסולות לאחר 14 יום.

הפיקוח על ההכנות לשגרת הקורונה מצד המוסדות יהיה עצמי ובאחריות המוסד, ללא צורך בסיור מקדים של משרד הבריאות.

"חששנו שזה יהיה צוואר בקבוק שיעכב מאוד את תחילת הפעילות. לכן ביקשנו שהמוסדות יפעלו ברגולציה עצמית כפי שהממשלה אישרה בעסקים - ולשמחתנו זה התקבל", אמר לערוץ 7 משה גוטמן, מנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות.

המוסדות יוכלו לחלק את בית המדרש במחיצות אטומות למספר חללים, כשכולם משתתפים בתפילה אחת ושומעים קריאת התורה יחד.

אנשי הצוות יהיו קבועים לכל קפסולה. אנשי צוות יוכלו להיכנס וללמד ולאחר מכן לחזור לביתם, בתנאי שאינם בקבוצת הסיכון או מעל גיל 60 ובהתאם להחלטת המוסד. רבנים מעל לגיל זה, ילמדו מביתם בצורה דיגיטלית.

גוטמן הוסיף, "אני בטוח שכולם ינהגו לפי ההוראות. יש לנו משימה חשובה - להחזיר את הלימוד בבתי המדרש, וזה מחייב משמעת אישית קפדנית. המערכת כולה דרוכה כמו קפיץ, שמחכה להשתחרר ולהסתער על הלימוד מחדש, במלוא הזהירות הנדרשת".

"אני מבקש להודות לשר החינוך הרב רפי פרץ ולשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על הסיוע הרב", כך גוטמן.