צילומי הלווין
צילומי הלוויןצילום: ImageSat International

חברת מודיעין חשפה הערב (חמישי) את יעד התקיפה המיוחסת לישראל שאירעה שלשום במחוז חלב בסוריה.

לפי דוח המודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI), מדובר במפעל טילים מדרום לעיר חלב שהכיל גם ציוד הנדסי ייחודי. בעקבות התקיפה ספג המפעל נזק משמעותי וככל הנראה יצא מכלל שימוש.

כלי תקשורת בסוריה דיווחו על שתי תקיפות שאירעו ביום שלישי האחרון לפנות בוקר, האחת באזור העיר חלב שבצפון סוריה והשנייה בדיר א-זור שבמזרחה. שתי התקיפות שבוצעו עם כלי טיס מיוחס לישראל.

המרכז הסורי לזכויות אדם עדכן כי 15 מחבלים של מיליציות המזוהות עם איראן נהרגו בתקיפה באזור דיר א-זור.

בלילה שבין חמישי לשישי, בשבוע שעבר, דווח כי מטוסי קרב של צה''ל תקפו עמדות של צבא סוריה וחיזבאללה בערים קוניטרה ותל אלאחמר שבצפון רמת הגולן הסורית. מספר בני אדם נהרגו בתקיפות.

בתחילת השבוע שעבר הופעלו מערכות ההגנה האווירית בסוריה ולפי דיווחים במדינה בוצעה תקיפה ישראלית סמוך לדמשק. בתקיפה נהרגו שבעה בני אדם, ארבעה פעילי מליציות פרו איראניות ושלושה אזרחים.

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס לאחרונה למאבק הישראלי נגד התבססות איראן בסוריה. "תהיו עם אוזניים ערניות לדברים ואתם תראו או תשמעו. לא רק שאנחנו ממשיכים לבלום את ההתבססות האיראנית בסוריה, אנחנו עברנו חד משמעית מבלימה לדחיקה החוצה", אמר בנט. "במקביל - לא ינום ולא יישן צה"ל. אני קובע, זה ביתר שאת, בעוצמות שלא ידענו בעבר, וזה מצליח".