קשישים. אילוסטרציה
קשישים. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

האגודה הישראלית לגרונטולוגיה פרסמה מסמך שבו היא טוענת שגיל כרונולוגי אינו צריך להביא קריטריון יחיד בהחזרת האזרחים הוותיקים לשגרה.

יו"ר האגודה, פרופ' יצחק בריק, המשתתף בהתייעצויות הקשורות לנושא עם נציגי הממשלה, מסביר לערוץ 7: "העמדה שלנו חד משמעית ועומדת על מספר עקרונות חשובים: אנחנו מתנגדים לכך שהקריטריון של הגיל הכרונולוגי יהיה בלעדי לגבי שאלת היציאה מהמרחב הביתי. הוא אינו צודק, משום שהאוכלוסייה המבוגרת היא מגוונת".

"ישנם אנשים במצבים שונים. מהם סיעודיים שנמצאים בבתי אבות עם מחלות ורמת תפקוד נמוכה ואחרים נמצאים בקהילה ועצמאיים גם בגיל 90. אי אפשר להתייחס לכולם באותו קנה מידה – ודאי שלא זה הגילאי. האסטרטגיה של היציאה מהמרחב הביתי צריכה להתחשב במגוון פרמטרים", הוא מוסיף.

לדעתו, "הכללים צריכים להיות אחידים לגבי כולם – מבוגרים וצעירים – והקשיש עצמו יחליט אם הוא יוצא מהבית הוא נשאר".

"אנחנו גם הצבענו בשלב מוקדם יותר על כך שבידוד ממושך הוא מסוכן. יש לכך השפעה על התפקוד של בני האדם שהולכת ויורדת. לבידוד יש השפעה של דיכאון וחרדה וזה יכול להוביל לעלייה בתחלואה ולתמותה, חס וחלילה. ביקשנו שיצמצמו את תקופת הבידוד ויאפשרו לאנשים לצאת. יש לציין שכפי שהיה בחידוש הביקורים אצל הקשישים, מצאנו אוזן קשבת ונקווה שכך יהיה בהמשך", מסכם בריק.