משה בר סימן טוב
משה בר סימן טובצילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מסכם בריאיון מיוחד ליונית לוי ששודר אמש (חמישי) במהדורה המרכזית את גל התחלואה הראשון שכבר מאחורינו וגם מתייחס לטעות אחת בדרך‎.

"בשיא היינו יכולים לעבור את ה-4,000 (מתים), זה אם היינו רק במקדם הדבקה של 2.1", אמר בראיון. על פי המודל הזה היו צריכים להיות 14 אלף מונשמים בו זמנית בישראל.

בר סימן טוב דחה את הביקורת על היותו חרדתי, מבהיל וזורע פאניקה בציבור. שמר על עמדתו, "אני עוד לא ראיתי מודל שמצליח לשלול את האופציה של עשרת אלפים מתים בישראל. בשום שלב לא הייתי לא בפאניקה ולא בהיסטריה. כמעט בכל צומת בחרנו בהחלטות הנכונות. עשינו את הדבר הנכון ובשורה התחתונה הצלנו את החיים של אלפי אנשים".

"החשש שלנו היה שישראל, עם כל זה שהיא מדינה ים תיכונית, והיא מדינה צעירה, היא מדינה קטנה, צפופה, עם משפחות גדולות, בתים קטנים, ואין פה איזה תרבות של ציות ממש להוראות", הוסיף המנכ"ל.

בריאיון בר סימן טוב הסביר שהוא מכיר שנעשו גם טעויות, אחת מהן הייתה ההחלטה על פתיחתם של סניפי איקאה, בעוד במקביל הוציאו בקשה גורפת מהמשפחות השכולות שלא להגיע השנה לבתי העלמין במהלך יום הזיכרון. "אני אומר לך על איקאה, אני הבנתי שזו טעות ברגע שזה קרה, פשוט כשישבנו פה בחדר ישיבות ליד עם משרד האוצר והם אמרו לנו: 'אנחנו רוצים חנויות ריהוט וכלי בית ותחזוקת בית', לא הם ולא אנחנו חשבנו על איקאה"..