להט"ב
להט"בצילום: ISTOCK

חברי הפרלמנט הגרמני הצביעו ביום חמישי בעד הצעת חוק שתאסור על טיפולי המרה לקטינים חד מיניים ומטרתם לדכא נטיה מינית או זהות מגדרית.

החוק החדש קובע כי אסור פרסם או להציע טיפולי המרה לצעירים עד גיל 18. מי שיעשה זאת, עלול לספוג קנס של עד 30 אלף יורו או לעמוד בפני עונש מאסר של שנה בכלא.

גם הורים או אפוטרופוסים שייאלצו את ילדיהם לעבור טיפולי המרה יעמדו בפני העונשים שנקבעו בחוק החדש.

שר הבריאות הגרמני, ינס שפאן, שהוא עצמו חד מיני מוצהר, אמר כי החוק היה הכרחי על מנת למנוע מעורבות של בית המשפט בנושא. הוא גם הוסיף כי מרבית האנשים שעברו טיפולי המרה היו קטינים שאולצו לעשות זאת בניגוד לרצונם.

"הומוסקסואליות אינה מחלה. לכן המונח 'טיפול' הוא מטעה. הצעירים צריכים להרגיש מחוזקים כאשר המדינה, החברה, והפרלמנט עצמו מבהיר כי אנחנו לא רוצים את זה במדינה שלנו", אמר שפאן.

בשנים האחרונות זכו טיפולי ההמרה לקטינים חד מיניים לביקורת קשה בגרמניה מצד ארגוני זכויות אדם והקהילה הלהט"בית, שטענו כי "מדובר בנזק פסיכולוגי ונפשי קשה לקטינים".

מחקרים שונים הראו כי טיפולי ההמרה עלולים לגרום לדיכאון בקרב קטינים והעלו משמעותית את הסיכון להתאבדות.

עם זאת, חלק מחברי הפרלמנט בגרמניה טענו כי החוק אינו מחמיר מספיק. חברי מפלגת הירוקים דרשו להעלות את האיסור על טיפולי המרה עד לגיל 26, כאשר מפלגת השמאל אף דרשה להעלות את האיסור עד לגיל 27.