ברק אובמה
ברק אובמהצילום: רויטרס

חצי שנה לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, הנשיא לשעבר אובמה מעביר ביקורת חריפה על תפקודו של הנשיא דונלד טראמפ במשבר הקורונה.

בשיחה בת 30 דקות שניהל במהלך השבת עם עובדי הממשל שלו לשעבר, תיאר אובמה את ניהול משבר הקורונה של טראמפ במילים "אסון כאוטי מוחלט" ולא חסך במילות ביקורת קשות על הנשיא המכהן.

שלושה מאנשי ממשל אובמה לשעבר אישרו לרשת CNN כי הנשיא הקודם אכן ביקר בחריפות את יורשו בתפקיד והסביר מדוע חברי המפלגה הדמוקרטית חייבים להתייצב מאחורי המועמד ג'ו ביידן על מנת לנצח את טראמפ בבחירות בחודש נובמבר. על פי המקורות בממשל לשעבר אמר הנשיא כי "התגובה להתפרצות הקורונה שירתה כתזכורת קריטית מדוע דרושה מנהיגות ממשלתית חזקה במהלך משבר עולמי.

הבחירות הקרובות האלו חשובות בכל המישורים מאחר ומה שאנו עומדים להילחם בו הוא לא רק אדם אינדיבידואלי או מפלגה פוליטית. מה שאנו נלחמים נגדו זה המגמות ארוכות הטווח להיות אנוכיים, שבטיים, מפולגים, ולראות באחרים אויב. כל אלו הפכו להיות דחף חזק יותר בחיים האמריקאיים".

על התגובה של ממשל טראמפ להתפרצות נגיף הקורונה הוסיף אובמה כי "זה חלק מהסיבה מדוע התגובה העולמית היתה כל כך אנמית. היא היתה רעה אפילו עם הממשלות הכי טובות.

זה היה אסון כאוטי מוחלט כאשר הלך המחשבה בממשל שלנו היה "מה יוצא מזה עבורי" או "לעזאזל עם כל האחרים.

זו, אגב, הסיבה שאני הולך לבזבז כמה שיותר זמן ולבצע קמפיינים ככל יכולתי עבור ג'ו ביידן". דוברו של אובמה סירב לאשר את הדברים, אולם רשת החדשות יאהו! הודיעה כי השיגה הקלטה של דברי אובמה.