ירי
יריצילום: איסטוק
עופר אבו סעדה וקארלוס אבו תמימי, תושבי עוספייה בשנות ה-30 לחייהם, נורו למוות בסמוך לכיכר השוטר שבדליית אל-כרמל.

השניים נמצאו אמש ללא רוח חיים ברכב. המשטרה פתחה בסריקות, איש עדיין לא נעצר. מתחילת שנת 2020 נרצחו בחברה הערבית 21 בני אדם, בהם ארבע נשים, ועשרות נפצעו באירועי ירי ודקירות.

"אין משטרה במדינה, המשטרה לא עושה כלום", כך אמר סלמאן אבו סעדה, אביו של עופר, "עופר היה נשמה טובה, אני מבקש מהמשטרה שתיקח את עצמה בידיים ותגלה את הרוצחים", הוסיף האב.

ממגן דוד אדום נמסר: "כשהגענו, במקום הייתה המולה גדולה, ראינו גבר כבן 40 ובסמוך גבר נוסף בן 28 מחוסרי הכרה, ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם במקום".

ממשטרת ישראל נמסר: ״בניגוד לנטען, הנתונים הרשמיים מצביעים על ירידה במגמות הפשיעה בישוב עוספיה והסביבה, הודות לפעילותם הנחושה והמקצועית של עשרות שוטרים בנקודת המשטרה המקומית, לצד אכיפה המתבצעת בכל ישובי רכס הכרמל, ע"י מאות שוטרים נוספים מתחנת חיפה, יחידות המרחב והמחוז.

״לצערנו, אירועי הירי בישוב התרחשו על רקע סכסוכים פנימיים הגולשים לאלימות ולפיכך משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות לאורך כל ימות השנה, באופן סמוי וגלוי, עם מיטב יחידות המשטרה מרמת התחנה, המרחב ועד יחידות מיוחדות במחוז, נגד אחזקה, סחר ושימוש באמל"ח, תוך ניהול חקירות יסודיות של כל אירוע, לשם חשיפת מבצעי העבירה והעמדתם לדין״, לשון התגובה.