בית משפט. אילוסטרציה
בית משפט. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת קיבל את בקשת פרקליטות המדינה והורה לעכב את ביצוע פסק הדין בעניין מינוי ד"ר אברהם ברקאי לרופא האחראי על שירותי בריאות התלמיד במחוז הצפון, עד למתן החלטה אחרת.

ברקאי הורשע בעבר בעבירות של החזקת חומרי תועבה. הפרקליטות מבקשת להמתין להכרעה בערעור שבכוונתה להגיש לבית הדין הארצי לעבודה.

במסגרת פסק הדין, קיבל בית הדין האזורי את תביעת ד"ר ברקאי והורה על ביטול החלטת נציב שירות המדינה לבטל את החלטת וועדת הבוחנים למנות את ברקאי למשרת הרופא האחראי על שירותי בריאות התלמיד במחוז הצפון במשרד הבריאות. בהיבט האופרטיבי הורה בית הדין כי ד"ר ברקאי יוכל להתחיל לשמש בתפקיד בו זכה.

בפ-רקליטות טענו כי החלטת הנציב שבבסיס פסק הדין, ניתנה לאחר שהנציב שקל את הזיקה שבין העבירות בהן הורשע ברקאי, ריבוי עבירות פרסום תועבה והחזקת פרסומי תועבה של קטינים למול מאפייני התפקיד, שיקולי חופש העיסוק, שיקולי שיקום ושיקולי האינטרס הציבורי ומידת הפגיעה באמון הציבור במערכת.

לפי עמדת המדינה, בפסק הדין נפלו טעויות משפטיות מהותיות המצדיקות התערבות ערכאת הערעור, ולפיכך בכוונת המדינה להגיש ערעור על פסק הדין, שסיכוייו להתקבל גבוהים ביותר.