עודד רביבי
עודד רביביצילום: קובי ריכטר/TPS

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, קורא לימינה לא ללכת לאופוזיציה אלא להיכנס לממשלה, לוודא את החלת הריבונות, ולהשפיע מבפנים.

לדבריו, "במהלך השבוע יגיע לישראל מזכיר המדינה האמריקני, ובין היתר יבקש לקדם את החלת החוק הישראלי בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. הסכמה לצעד זה יש עתה מצד האמריקנים ומצד ממשלת האחדות שקמה, יש אחדות אינטרסים בין הרצון הישראלי לזה האמריקני".

"ממשלת שמאל לא היתה כותבת בקווי היסוד שלה צעד שכזה. הממשלה המתגבשת לא התרפסה בפני אבו מאזן, לא נכנעה לטרור ולא שינתה תפיסות כלכליות שנהוגות פה שנים", טוען רביבי.

"אין לי אלא להביע תמיהה מדוע אצה ימינה לספסלי האופוזיציה", מוסיף רביבי. "זו השעה שראוי לה לשבת בממשלה ולדחוף להחלת החוק הישראלי ביו"ש, להשפעה על חינוך הילדים בישראל ולהיות משפיעים מבפנים."

יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, קרא לפתור את המחלוקות, "ממשלת ישראל שתושבע השבוע היא המשמעותית ביותר לעתיד ההתיישבות. בקדנציה הקרובה ישנו יעד מרכזי וחשוב אחד והוא החלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. לצערנו, סכנת המדינה הפלסטינית לא ירדה מהפרק, ולכן איננו יכולים לתאר ממשלה בתקופה כזאת שאינה כוללת את מפלגת 'ימינה'. אנו קוראים לראש הממשלה ולראשי 'ימינה' לעשות כל מאמץ בימים שנותרו לפני הקמת הממשלה, כדי לשלב את מפלגת 'ימינה' בממשלת ישראל הבאה".

ראש המועצה האזורית שלמה נאמן אומר היום כי סיעת ימינה חייבת להיות בממשלה הבאה, "זו העת לאחדות בראש ובראשונה בתוך המחנה. גם אם הלב יכול להבין את ההליכה לאופוזיציה של ימינה, הראש לא מקבל את זה. המשבר של קורונה כמה שהוא רציני, עדיין מדובר בתופעה נקודתית שתחלוף"

נאמן הוסיף כי המשימות הלאומיות של החלת הריבונות ביו"ש, פיתוח ההתיישבות, חינוך הדור הבא, מקומה של תורת ישראל בחברה ישראלית, ביטחון המדינה הן משימות משמעותיות ביותר ואסור לוותר על המעורבות בהם ועל ההשפעה עליהם ברמת החזית הלאומית האחידה.

"משימה עליונה של ראש הממשלה ושל ראשי ימינה לא רק לשמור אלא לחזק את החזית הזו", ציין נאמן, "אנחנו, כאנשי ההתיישבות לא זקוקים לתמיכת נציגות האופוזיציה אלא לפעולה בתוך הממשלה. למרות ההודעות של השעות האחרונות של ימינה והליכוד, אנחנו קוראים לכם, להתכנס ולעשות כל מאמץ לשמור על גוש אידיאולוגי בתוך הממשלה העתידה לקום. זהו צו השעה"

ראש מועצת בית אל שי אלון התייחס גם הוא להחלטת מפלגת ימינה לשבת באופוזיציה בקדנציה הקרובה וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר ימינה נפתלי בנט "לשבת יחד עד שייצא עשן לבן ולא לפרק את הימין".

לדבריו, "לא יתכן שדווקא בזמנים כל כך קריטיים לחזון הימין אנו נגיע למצב של פירוד ופילוג. עם ישראל שילם מחיר יקר לאורך ההיסטוריה על חוסר יכולתו להתאחד לקידום המטרות המשותפות. זאת בכייה לדורות אם ריבים פנימיים יובילו לפספוס ההזדמנות ההיסטורית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".