תלמידות חרדיות. ארכיון
תלמידות חרדיות. ארכיוןפלאש 90

בנות 'בית יעקב' החרדיות חוזרות לספסל הלימודים: החל מהיום (ראשון) החלה חזרה מדורגת של תלמידות בתי הספר של החינוך העצמאי למוסדות החינוך.

מהחינוך העצמאי נמסר כי כפי שהורו הרבנים שיש לוודא למעלה מכל ספק, כתנאי קודם למעשה, את בטיחותם ובריאותם השלמה של תלמידי וצוותי ההוראה של החינוך העצמאי ולאחר שנבחן תפקודם של כ־80 ת"תים ובתי הספר של החינוך העצמאי שכבר שבו ללימודים במהלך השבוע החולף, יוצא החינוך העצמאי לפעימה הבאה בהחזרת תלמידות 'בית יעקב' לספסלי לימודיהן.

בראשית מכתבו, ציין מנכ"ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין ,כי כל משפחה תפעל בהתאם ליכולותיה, מצבה ושיקול דעתה ביחס לילדיה.

בשלב ראשון חזרו ללימודים תלמידות כיתות ח' של 'בית יעקב', וזאת, רק לאחר שבית הספר השלים מוכנות לפי ההנחיות המפורטות של החינוך העצמאי, העביר את האישורים הנדרשים, דיווח בטופס ממוחשב כמתחייב והגיש תכנית סדורה למפקחת, אשר אישרה את מתווה החזרה.

מאוחר יותר ובהדרגה יצטרפו למהלך בנות השכבה הבאה – תלמידות כיתות ז'.

במסגרת זו נקבע עוד, כי בתי הספר 'בית יעקב' הממוקמים ביישובים ושכונות שתועדו בהם בימי משבר הקורונה אחוזי הדבקה גבוהים ייפתחו רק למחרת ל"ג בעומר.

בתי הספר נדרשו להקפיד ולדווח מדי יום ובשעות הבוקר המוקדמות, בטופס ממוחשב על נתוני הביקור בבית הספר.

מנכ"ל החינוך העצמאי שב והדגיש כי "בהתאם להנחיות גדולי ישראל חובה להקפיד במשנה תוקף, על כלל ההנחיות החינוך העצמאי ומשרדי הממשלה העוסקים בהדברת הנגיף וסכנת ההדבקה".