מירי רגב
מירי רגבצילום: יוני קמפינסקי

שרת התרבות והספורט, ויו"ר הועדה לסמלים וטקסים, ח"כ מירי רגב הנחתה את מרכז ההסברה לפעול ליצירת אות הערכה ממלכתי, "אות המאבק בקורונה", שיוענק לרבבות שנטלו חלק במאבק המשותף בנגיף הקורונה.

זאת, כביטוי להערכת מדינת ישראל ועם ישראל לתרומתם העצומה להצלחת המאבק המשותף.

במסגרת זו, במהלך הימים הקרובים יפרסם מרכז ההסברה במשרד התרבות והספורט קול קורא, המזמין יוצרים ומעצבים גרפיים לעצב אות הוקרה והערכה ממלכתי לכבודם של כל מי שנרתם והתגייס למערכה.

ההצעות שתתקבלנה יובאו בפני ועדה ייעודית לנושא, שתבחר את העיצוב הזוכה. עם גיבוש האות ואישורו, יוכלו ראשי מוסדות, מנהלי ארגונים ומנהיגי תנועות חברתיות להעניק את האות לעובדים, למתנדבים ולכל החברים בארגונים ובתנועות שהיו בחזית המאבק.

לדברי רגב, "במסגרת המערכה נגד הקורונה, הרוח הישראלית התגלתה במלוא עוצמתה ותפארתה: כבר בימים הראשונים לפרוץ המשבר, אזרחים וגופים בחברה האזרחית נרתמו למאבק בנגיף הקורונה, והביאו לידי ביטוי את הלכידות חברתית ואת הערבות ההדדית האופייניים לחברה הישראלית. עשרות אלפי אזרחים העניקו טיפול ותמיכה לחולים ולקשישים שנאלצו להישאר מבודדים בבתיהם. עמותות המגזר השלישי התגייסו לטובת הנזקקים והעניקו להם סיוע כספי, אוזן קשבת ותמיכה נפשית. חוקרים ומדענים פרצו דרכים חדשות להתמודדות עם הנגיף. יזמים, אנשי תעשיית ההייטק ואנשי התעשיות הביטחוניות רתמו את כשרונם ליצירת אמצעים טכנולוגיים ודיגיטליים מתקדמים. כל זאת בצד עבודתם המופתית של צוותי הרפואה, מעבדות המחקר, כוחות הביטחון, המשטרה וההצלה, הרשויות המקומיות ועובדי משרדי הממשלה".

"עשייתם המסורה והנחושה של כל אלו שנרתמו והתגייסו לעורף ולחזית המאבק, מכל קצוות החברה הישראלית, ראויה להערכה ולהוקרה ממדינת ישראל ומעם ישראל, ולכן החלטתי על אות ממלכתי יעודי 'אות המערכה בקורונה' אשר אותו ישאו בגאווה, כל אלו שלקחו חלק ופעלו במציאות המורכבת והתגייסו לעורף ולחזית המערכה במניעת התפשטות נגיף הקורונה", הוסיפה השרה.

רגב ציינה, "אמנם מדינת ישראל היא בין הראשונות בעולם שחזרו באופן מדורג לשגרה, אך אל לנו להיקלע לשאננות. על כולנו מוטלת החובה לשמור ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות כדי למנוע התפרצות נוספת שתביא עימה גל שני של המחלה. רק יחד ניצחנו ורק יחד ננצח גם בעתיד. הרוח ההישראלית עומדת גם כעת למבחן, ואני מאמינה שנוכל גם לאתגרים שחלילה עוד יגיעו בעתיד".