בנט: נהווה אופוזיציה לוחמת, נתמוך בריבונות מבחוץמשרד הביטחון

שר הביטחון נפתלי בנט ערך אחר הצהריים (שני) מסיבת עיתונאים שבה קרא להקים מערך לאומי שיאפשר התמודדות עם גל שני של מגיפת הקורונה בלי להזדקק לסגירת המשק פעם נוספת.

"צריך להקים מערך לאומי לבדיקות, חקירות ובידוד וככה לנצח את הקורונה", הסביר בנט וטען, "אפשר גם לשמור על הבריאות של אזרחי ישראל וגם לשמור על הפרנסה של אזרחי ישראל".

בנט טען כי ישנם תקדימים להקמת מערך שכזה במדינות בעולם, וטען כי חלון הזמנים לצורך כך הוא עד לסוף חודש ספטמבר.

בהמשך התדרוך ציין בנט כי הוא שמח על הקמת הממשלה, אך פני ימינה לאופוזיציה, "מאוד שמחתי שמקימים ממשלה ושלא נגררים למערכת בחירות רביעיות. נתניהו לא רוצה את ימינה בממשלה. זה ניכר, וזה בסדר, אנחנו לא מהנעלבים".

עדכון קורונה של שר הביטחון נפתלי בנט 11-05משרד הביטחון

"איך אני יודע? כי נתניהו וגנץ הכריזו על הקמת 'ממשלת קורונה-חירום'. המשרד הכי חשוב בעניין הזה זה משרד הבריאות, והם בורחים ממנו בכל כוחם כאילו המשרד הזה הוא מגיפה. הם כבר שבועיים מספסרים בתיק הזה כדי לקבל תיקים לשם כבוד. לא ככה נראית ממשלת חירום קורונה", הוסיף בנט.

שר הביטחון הדגיש, "אני לא מבקש את משרד החוץ עם קוקטיילים, ולא ביקשנו 3 שרים. אנחנו רוצים השפעה. הייתי לוקח על עצמי לבצע את מה שאמרתי בתחום הבריאות, כדי שעוד 140 ימים לא יצטרכו להחריב את הכלכלה ולסגור שוב את המדינה. ביקשתי באופן רשמי מראש הממשלה את זה, וכלום. ככה לא נראה בנאדם שרוצה את ימינה בממשלה. וזה בסדר, אם נתניהו לא רוצה לא נהיה".

"תמיד ניתן גיבוי לראש הממשלה אם הוא עושה את הדבר הנכון. ואם לא, נהווה אופוזיציה לוחמת ונציג חליפות ראויות. נבנה מודל לחלופה שלטונית, ונראה מה זה ימין אפקטיבי - ימין שלא בא לריב אלא בא לעשות. ימין שלא מדבר על שופטים, אלא ממנה שופטים. ימין שלא מדבר על ריבונות, אלא מחיל ריבונות", הצהיר בנט.

לדבריו, "הליכוד בחר לשלח את ימינה ולהפוך אותנו ללא רלוונטיים ולא משפיעים. אני משוכנע שבתצורה הזו (אופוזיציה) נוכל להשפיע הרבה יותר ואין לי ספק שרה"מ יבין כמה זה מחזק אותו שאנחנו אופוזיציה עניינית".

בתשובה לשאלה על פירוק גוש הימין אמר בנט, "אני לא משנה את התפיסה שלי בגלל שאני באופוזיציה, היינו נאמנים לגוש הימין ולא לאדם מסוים. מיותר לומר שמה שנתניהו עשה - פירק את גוש הימין זו החלטה מודעת ולגיטימית של ראש הממשלה. זה גם נכון לשותפות האחרות, ברגע שהוא פירק את הגוש - אין גוש".