הצגת חטיבת השילו"ח
הצגת חטיבת השילו"חצילום: דובר צה"ל

צה"ל חנך היום (ב') חטיבה חדשה באגף התכנון, חטיבת שיטות לחימה וחדשנות (שילו"ח) לפורום המטה הכללי.

החטיבה, ובראשה תת-אלוף ערן ניב, עוסקת בהובלת מערכות רב זרועיות, בפיתוח תפיסות ושיטות לחימה חדשניות ובעיצוב בניין הכוח באופן רציף ולטווח ארוך.

ההחלטה על הקמת החטיבה הינה מרכיב מרכזי בתכנית הרב שנתית 'תנופה' ומהווה אבן דרך נוספת ביישומה.

חניכת החטיבה, שהחלה לפעול לפני כחודשיים, התקיימה בבית בן גוריון בקריה בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי.

במהלך האירוע ניתנו ארבע הרצאות כאשר כל אחת מהן סקרה את תפקידי החטיבה:

• גיבוש ופיתוח שיטות לחימה שישפרו את אפקטיביות יכולות ההתקפה וההגנה של צה״ל.

• הובלת מערכות רב זרועיות - חיבור וסנכרון בין המאמצים השונים בזרועות השונות לאורך זמן על מנת לשפר את המענה הצה״לי לאתגרים מורכבים (מערכה מול ירי תלול מסלול, חשיפת האויב הנעלם במרחב האורבני ועוד).

• עיצוב וארכיטקטורה של תהליכי בניין כוח - חיזוק ויצירת תשתיות המאפשרות מימוש בניין והפעלת כוח באופן רב-זרועי.

• חדשנות והאצת תהליכים- שימוש במשאבים, ידע ויכולות הקיימים בצה"ל, במדינת ישראל ובעולם לפתרון אתגרים מבצעיים באפקטיביות מרבית ובזמן קצר.

הרמטכ''ל רב-אלוף אביב כוכבי אמר כי ״צה״ל צריך שיהיה לו גוף שיש לו קשב מתמיד לחדשנות, שכן האחרונה מניבה פירות רבים, שאפשר וצריך לנצל על מנת לשפר את אפקטיביות הלחימה. לצד זאת, חטיבת שילו״ח תעסוק בפיתוח שיטות לחימה ובניהול ועיצוב תהליכי בניין כוח רב זרועיים באופן שיבטיח שלצד העשייה החשובה בזרועות השונות, כלל המאמצים בעולם חשוב זה, מתואמים ומסונכרנים.

''חטיבת שילו"ח היא גם מנהלת המערכה של צה״ל אל מול ירי תלול מסלול - צה"ל חייב מנהלת שמהבוקר עד הלילה רותמת את כל הזרועות, האגפים והפיקודים לקידום מענה לאיום התלול מסלול״, הוסיף כוכבי.

ראש חטיבת השילו"ח, תת-אלוף ערן ניב, אמר בהרצאת הפתיחה: "בניין כוח רב זרועי המשנה את הארגון עוסק בתחומים מורכבים. תחומים הדורשים העזה ויצרתיות מחד, ושותפות מלאה של כל גורמי בניין הכוח והפעלתם למימושם. חטיבת שילו״ח תשים לה למשימה לזהות תחומים אלו ויחד עם כל הגורמים, בשותפות, לקדם, לשנות ותמיד להקדים את האויב״.

צילום: דובר צה"ל