נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: אסתי דזיובוב/TPS

ההודעה הבוקר (שלישי) על הפיצוץ במגעים בין הליכוד לימינה היתה אחרי שיחת טלפון קשה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ויו"ר ימינה נפתלי בנט.

בשיחה אמר בנט לנתניהו, ''אתה לא באמת רוצה אותנו, במשך חודש וחצי לא הצעתם שום דבר חדש. אתה לא מתנהג איתנו כשותפים שהיו נאמנים במשך שנה. לא מנהל מו"מ רציני ואתה רוצה אותנו בחוץ''.

ראש הממשלה אמר לבנט כי הצעתו נדיבה יחסית לגודל המפלגה ולא תשתנה. ״אני מציע לך גם אחריות על בנות השירות הלאומי כי זה מה שחשוב לציבור שלך. לא נזוז מההצעה שלנו. אתם שווים 6 מנדטים״, כך נתניהו.

בסיעת ימינה שבים ודורשים לקבל שני תיקים בעלי השפעה כדי להיכנס לממשלת האחדות של בני גנץ ובנימין נתניהו. כמו כן, במפלגתו של בנט ביקשו את ועדת החוקה במקום הוועדה לפניות הציבור שהוצאה להם על ידי הליכוד, אך בליכוד סירבו.

בליכוד סיפרו כי במהלך השיחה דרש בנט את תיקי התחבורה, הבריאות וראשות ועדת החוקה. "תיקים שאין להם קשר לציונות הדתית ולגודל האלקטורלי של מפלגת ימינה. לא דובר בשיחה על הועדה לפניות הציבור", טענו בליכוד.

''נתניהו לא הציע שום דבר חדש", אמרו הבוקר בימינה. ''בנט ביקש שני תיקים משמעותיים, סגן שר עם סמכויות ואת ועדת חוקה. הליכוד נותר בהצעתו המקורית - תיקי חינוך וירושלים, והוועדה לפניות הציבור - זה פיצוץ יזום מצד הליכוד''.

בצלאל סמוטריץ': "אין מגעים רק הצעות דרך הטוויטר"

מוקדם יותר תקפו גורמים בליכוד את מפלגת ימינה, ואמרו כי "הלילה התברר סופית שבנט וימינה החליטו לפרוש מגוש הימין".

"הצעד הראשון היה כאשר סירבו בימינה להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה נתניהו להרכיב את הממשלה בניגוד גמור לרצון בוחריהם".

"הצעד השני היה כאשר סירב בנט שוב להצעתו הנדיבה של ראש הממשלה לקבל את תיק החינוך, תיק ירושלים ומורשת, סגן שר ביצועי הכולל אחריות לחטיבה להתיישבות ולשירות הלאומי, תפקידים בעלי חשיבות עליונה לציונות הדתית".

עוד טוענים בליכוד כי "במקום זאת, במפלגת ימינה דורשים ארבעה תפקידים בכירים שאין להם אף קשר לציונות הדתית. סירובו של בנט, לקבל הצעה נדיבה זו, שמעבירה לידי ימינה את כל הנושאים החשובים לציונות הדתית חושפת שלא מדובר באידאולוגיה אלא בכיסאולוגיה. מצער שבגלל מאבקים פנימיים, בנט וחבריו בימינה בחרו להצטרף לאופוזיציית השמאל עם יאיר לפיד והיבא יזבק".

"הציונות הדתית תמשיך להיות מרכיב מרכזי מוביל בתוך הליכוד ובמדיניות הממשלה", נאמר בתגובת הליכוד למהלכי ימינה.

כאמור, בימינה אומרים כי סירובם להצטרף לממשלה החדשה נובע אך ורק בשל ההבנה שלמפלגה לא ניתנת יכולת השפעה על דרכה של הממשלה. בכירי המפלגה שבים וקובעים כי לא יהיו "עלה תאנה ימני לממשלת שמאל שמכרה את ערכיה הימניים לכחול לבן''.