ברוך בן יגאל, אביו של עמית בן יגאל הי"ד שנפל הלילה (שלישי) בפעילות מבצעית בכפר יעבד, ספד לו בשיחה עם כאן רשת ב'.

''אסון על ראשי נפל, הבן היחיד שלי שהקדוש ברוך הוא נתן לי, לקח אותו היום בלילה. חתמתי לו את החתימה הארורה של בן יחיד. הוא בן יחיד, ביקש סיירת גולני והלך לסיירת. בשש וחצי בבוקר באו שני קצינים וחשבתי שטעו בדלת. אמרו לי שעמית נפגע הלילה, שאלתי אם הוא פצוע וביקשו שאשב.

''נפל עלי אסון, אסון, אסון, זה הבן היחיד שלי, אין לי שום דבר אחר חוץ ממנו. כל החיים שלי סביב הילד שלי. ביום שישי ביקרתי אותו בג'נין והבאתי לו עוגה ובגדים. 50 יום הוא לא היה בבית בגלל הקורונה".

האב השכול הוסיף: ''זה כל כך קשה, אני אפילו לבכות לא יכול, לא מעכל את האבדה והאסון הגדול שפקד אותי. אנחנו יושבים בבית בשדרות הקונגרס 9 ברמת גן, אם מישהו מהחברים שומע אותי עכשיו, לכן זה מאוד חשוב לי הדבר הזה. זה אסון''.

''הוא אמר לי שיש לנו רק מדינה אחת וביקש להתנדב לקרבי. זה הבן היחיד שנולד לי. הלכתי איתו ביחד לתל השומר, חיבקתי אותו ואמרתי לו שאני גאה בהחלטה שלו. הוא גדל בבית מאוד ציוני, אוהב את עם ישראל וארץ ישראל, אין לנו משהו אחר, אני שבור ומרוסק.

''הבשורה הזאת הרגה אותי, אני לא יודע איך ממשיכים מכאן הלאה. ביום שישי נפגשתי איתו. מי ידע בכלל שזו תהיה הפעם האחרונה", הוסיף ברוך, אביו של עמית הי"ד.

עמית בן יגאל
עמית בן יגאלצילום: ללא קרדיט

כאמור, סמל ראשון עמית בן יגאל, לוחם צה"ל בסיירת גולני, נהרג הלילה (שלישי) במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד בצפון השומרון.

מחבל פלסטיני השליך אבן על ראשו של הלוחם במהלך מעצר חשודים בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה".

בן יגאל נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. כוחות צה"ל פתחו בצה״ל במצוד אחר המחבל שנמלט.

עמית בן יגאל, תושב רמת גן, היה בן יחיד לאביו. הוא הועלה לדרגת רב-סמל לאחר מותו. מועד הלוויתו טרם נקבע.

דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן סיפר בשיחה עם כתבים צבאיים: "עם כניסת הכוחות לשטח היו זריקות אבנים מאסיביות. ברגע שהחיילים בדרכם החוצה ולאחר ביצוע כל המעצרים מושלכת אבן מגג אחד הבתים על ראשו של אחד החיילים, ולמרות שהיה עם קסדה היא גורמת לפציעתו באורח קשה. ניידת טיפול נמרץ מחלצת את הפצוע למנחת מסוקים בדרך לבית החולים, שם נפטר החייל".

הלוחמים, כוח של סיירת גולני, עצרו מבוקשים שיידו אבנים על ציר אתון. זהו החלל הראשון של צה"ל שנהרג בפעילות מבצעית מאז תחילת השנה.

שר הביטחון נפתלי בנט אמר: "סמל-ראשון עמית בן יגאל נפל הלילה בעת שהגן על ביטחון ישראל.
צה"ל וכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים השפלים שאחראים לכך, ואנו נבוא איתם חשבון.
בשם מערכת הביטחון אני מבקש למסור תנחומים למשפחת בן יגאל היקרה. יהי זכרו ברוך".

ראש מועצת שומרון בתגובה על החייל שנהרג בשומרון: "לבצע פעולת תגמול בכפר, כפי שכל מדינה שיש לה כבוד עצמי הייתה מבצעת"

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שוחח עם מח''ט אפרים אל"מ יאיר פלאי, "אני מבקש לחזק את ידיך ואת ידי החיילים האמיצים שעושים יום וליל להגנה על תושבי השומרון הנמצאים בחזית ומכאן על כל תושבי מדינת ישראל. תושבי השומרון וכל עם ישראל אוהבים ומחבקים אתכם''.

דגן הוסיף: ''הפעילות המבצעית הזו נעשתה כדי ללכוד חוליית מחבלים שבאופן קבוע יידתה אבנים ובקבוקי תבערה על תושבי מבוא דותן והסביבה. ליבנו עם המשפחה. בעת הקשה הזו. אנו נמשיך להאחז בקרקע לא ניתן לאויב הרצחני לנתק את אחיזתנו כאן".

דגן קורא לממשלה להורות לצה"ל לבצע פעולת תגמול, כלשונו, "כפי שכל מדינה שיש לה כבוד עצמי, כולל ארה"ב הייתה מבצעת. הכפר ממנו יצא הרוצח צריך להרגיש את נחת זרועה של מדינת ישראל. הריסת ביתו של המחבל איננה מספיקה ואיננה מהווה הרתעה מתאימה".

(אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל'חוק זכויות יוצרים'. אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות ל-[email protected] )