נזק לספרי התורה
נזק לספרי התורהצילום: הרב יצחק שלו

אלמונים פרצו ביום חמישי האחרון לבית הכנסת "תפארת ישראל" ולישיבת "בלבב שלם" בעיר ירוחם.

הפורצים הרסו את ארון הקודש, השחיתו את ספרי התורה, גנבו את הנרתיק של הספר ואת הקלפים השליכו בצידי הדרך, בבוץ ובמים. הנזק נאמד במאות אלפי שקלים.

גם בתחילת החודש נפרץ בית הכנסת "תפארת ישראל", קופות צדקה נבזזו והפורצים הרסו את המבנה, השחיתו ספרים ורהיטים. אירועים דומים היו בישיבות ''בלבב שלם'', תלונות הוגשו למשטרה ולטענת התושבים דבר לא נעשה.

רב העיר ירוחם ופעיל באיגוד רבני קהילות, הרב יצחק שלו, אמר: "העיר ירוחם כולה כמרקחה. אין מישהו ששומע על השחתת ספרי התורה ולא נעצב אל ליבו. הצער והתדהמה שייכים לכל האוכלוסיות המגוונות הגרים בעירנו. אף אחד לא מאמין שניתן לעדות כדבר הזה.

"כולנו רוצים וצריכים לשמור על כל הנחיות הבריאות של הרשויות, אולם לא ייתכן שבגלל המשבר הנוכחי דווקא הדברים הקדושים לעם ישראל-ספרי התורה ובתי הכנסת יינזקו. צריך לדעת שספר תורה בכל מקום בעולם אינו ספר תורה של משפחה פלונית או של בית כנסת אלמוני. הוא ספר התורה של כולנו, ביזוי כבוד ספר התורה וחילולו הוא ביזוי כבודם של כל ישראל''.

הרב שלו הוסיף: ''לא ייתכן שבמדינתנו, מדינת היהודים היחידה בעולם, יושחתו ספרי תורה בצורה כה מזעזעת ומבישה. האמונה היא הכח המניע את האדם בכל אורחות חייו ולא יעלה על הדעת לפגוע בה.
אנו דורשים התערבות מהירה ויעילה של כל הרשויות בעניין. מוטלת על כולנו חובת מחאה לכבוד הקודש, והדרך הטובה ביותר לקיימה כעת היא בהשתתפות במגבית לתיקון הספרים. הפורעים חשבו למעט בקודש ולפגוע בו, בשל בצע כסף או תאווה אחרת, וכנגד דעתם אנו נוסיף בקודש. נראה שביזוי כבוד ספר התורה נגע בכולנו''.

יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו, אמר כי "העובדה שבני עוולה מנצלים את משבר הקורונה ואת האיסור להתפלל בבתי כנסת על מנת לפרוץ, להרוס ולגנוב היא מזעזעת. ספרי תורה הם לב ליבו של העם היהודי. פגיעה בספרי התורה משמעותה פגיעה בכל אחד ואחת מאיתנו. השלכתם לצידי הדרכים מהווה זילזול עמוק בדתינו ובסמלים החשובים לנו. ולכן, זו לא רק פגיעה פיזית בחפצים, אלא רוחנית.

''אני דורש כי משטרת ישראל תפעל ללא לאות על מנת למצוא את האשמים ולהביאם לדין. אני קורא גם לממשלת ישראל לפתוח את בתי הכנסת ולאפשר לציבור שוחר המסורת, שבית הכנסת מהווה מרכז רוחני משמעותי בשבילו לחזור ולהתפלל יחד כקהילה", הוסיף אליהו.