נשיא גרמניה שטיינמאייר
נשיא גרמניה שטיינמאיירצילום: רויטרס

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח היום (שלישי) עם נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר, לרגל ציון 55 שנים לכינון היחסים הדיפלומטים בין ישראל וגרמניה.

"לצערנו, בצל הקורונה אנחנו מציינים 55 שנים ליחסים הדיפלומטים בין המדינות באופן צנוע ובריחוק חברתי אך אף על פי כן לא נשכח כי יחסי ישראל וגרמניה התהדקו עוד יותר בשנים האחרונות", אמר ריבלין למקבילו הגרמניה.

''שיתוף הפעולה בין המדינות נוגע בכל תחומי החיים, ממודיעין ולוחמה בטרור ועד מדע, טכנולוגיה ובריאות ובא לידי ביטוי גם בימים אלה כשאנו מתמודדים עם הקורונה".

הנשיא הביע צער על הקורבנות הרבים שגובה הנגיף בגרמניה והביע תקווה כי ביקורו הממלכתי של נשיא גרמניה בישראל יתקיים בקרוב כאשר הדבר יתאפשר.

נשיא גרמניה הודה לנשיא על השיחה ואמר: "גרמניה וישראל, גרמנים וישראלים ככלל, עשו כברת דרך ארוכה מאז כיננו יחסים דיפלומטיים לפני 55 שנה. במהלך תקופה זו נוצרו גשרים וחיבורים רבים לעתיד משותף טוב יותר, אלו ניצבים מעל תהום נוראית, שנדמה שעלולה הייתה להפריד בינינו לנצח - השואה. יש לנו סיבות רבות לחגוג את הנס הזה שיצרו אנשים משתי המדינות. הייתי שמח לנסוע לישראל כמתוכנן, לביקור ממלכתי ואעשה זאת ברגע שהנסיבות יאפשרו זאת".

הנשיא שוחח היום גם עם נשיא מונטנגרו מילו ג'וקאנוביץ' על רקע שיתוף הפעולה הבינלאומי במאבק בקורונה.

עוד שוחח הנשיא גם עם מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי, והביע סולידריות עם מדינת ניו ג'רזי ותושביה, המתמודדים עם מספר רב של חולים ונפטרים כתוצאה מנגיף הקורונה. הנשיא הודה למושל על מאבקו באנטישמיות שהרימה ראשה נגד הקהילה היהודית במדינתו על רקע התפרצות הנגיף.