שקד משיבה לנתניהו: "החרדים קיבלו מעל 10 תפקידים בכירים"

שרת המשפטים לשעבר, חברת הכנסת איילת שקד, מפרסמת הערב (שלישי) סרטון תגובה לסרטון שפרסם מוקדם יותר ראש הממשלה ובו תקף את החלטת ימינה לא לקבל את ההצעה שהוצעה למפלגה.

"ראש הממשלה אומר שאנחנו ביקשנו ארבעה תפקידים בכירים ואילו החרדים ביקשו שלושה שרים", פתחה שקד, "החרדים קיבלו מעל עשרה תפקידים בכירים ועינינו לא צרה בהם, הם היו שותפים שלנו, זה לא קשור בכלל אלינו, אבל אי אפשר לעוות את המספרים".

שקד הוסיפה כי ראש הממשלה הלין בסרטון על כך שימינה לא חתמה על הבקשה האחרונה לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה עליו, "ראש הממשלה, שלוש פעמים המלצנו עליך לנשיא, חתמנו לך על אינספור מכתבי נאמנות. אולי טעינו, היינו צריכים שאתה תחתום לנו".

"הציונות הדתית לא תסלח על זה שאתה זורק את השותף האידיאולוגי הכי נאמן. הלכנו אתך שנים רבות. חלקים גדולים מהציבור שלנו בחרו בך מתוך אמונה בהתחייבות שלך שאנחנו נהיה שותפים בכירים לצידך", תקפה שקד.

בסרטון שפרסם נתניהו הוא טען "המטרה שלי שממשלת האחדות תכלול את כל גוש הימין. לצערי ימינה דחו את ההצעה הנדיבה שנתתי להם, הרבה מעבר לגודלם היחסי, הצעה שדואגת להרבה מהאינטרסים בליבת הציונות הדתית".

"הם ביקשו ארבעה תפקידים בכירים על שישה חברי כנסת, ש"ס ואגודה יחד הם 16 חברי כנסת, הם ביקשו שלושה שרים. זאת אומרת שהבקשה של ימינה היא בלתי אפשרית בכל צורה", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף ותקף את חברי ימינה וטען, "עוד לפני כן ימינה סירבה להמליץ עלי כמועמד להרכיב את הממשלה אצל נשיא המדינה, בניגוד גמור להבטחה שהם נתנו לבוחריהם".

"אני מקווה שיתחולל פה שינוי, בכל מקרה הציונות הדתית היא בשר מבשרנו, רוב הציונות הדתית הצביעו לליכוד, הם מיוצגים בליכוד, והממשלה בראשותי תמשיך לדאוג לאינטרסים ולערכים המשותפים שלנו", חתם נתניהו.

נתניהו: דרישות ימינה בלתי אפשריות