מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד שצפוי להתמנות ליו"ר הקואליציה, התייחס הבוקר (רביעי) למשא ומתן שהתפוצץ בין סיעתו לבין "ימינה" שהודיעה לפי שעה על כוונתה להישאר באופוזיציה כי לא קיבלה הצעות למספיק תיקים מרכזיים.

בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב' טען זוהר כי בניגוד לדרישות של בכירי ימינה, "תיקי החקלאות והדתות יסייעו יותר לציונות הדתית מתיקים אחרים".

זוהר הכחיש את הטענה כי נתניהו "זרק" את הציונות הדתית ואמר כי המאבקים בתוך מפלגת ימינה הם אלה שפגעו בה: "זה לא נכון שהציונות הדתית מיוצגת על ידי מפלגה אחת. אנחנו יודעים לטפל בהם ולדאוג להם. ברור שטוב היה אם ימינה יהיו בממשלה. המאבקים במפלגה הכשילו אותם".

בתוך כך, לאחר שיושב ראש הכנסת הכנסת בני גנץ הודיע כי השבעת הממשלה ה-35 תתקיים ביום חמישי בשעה 13:00, מסתמן כי ההשבעה לא תתאפשר לפני 22:00 בלילה מחר (חמישי).

לפי ההסכם בין כחול לבן לליכוד גנץ היה צריך להתפטר מתפקידו לפחות 48 שעות לפני מועד השבעת הממשלה. כיוון שלא יעברו 48 שעות ממועד התפטרותו של גנץ, עשויה להיות מניעה משפטית למנות את יריב לוין, שהגיש גם הוא את התפטרותו מתפקידו כשר התיירות לצורך מינויו ליו"ר הכנסת.

גורמים בכחול לבן אמרו לכאן רשת ב' כי גנץ דחה את מועד הגשת התפטרותו בשל חשש שבעקבות המגעים והמחלוקות בין הליכוד לימינה בנוגע לחלוקת תיקי הממשלה, כמו גם בתוך הליכוד – הם עשויים להישאר בלי קלף מיקוח מול הליכוד למקרה שהשבעת הממשלה תידחה.