אביב כוכבי
אביב כוכביצילום: Flash90

בארגון תורת לחימה מגיבים הבוקר (רביעי) לרצח לוחם סיירת גולני סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד בידי מחבלים באמצעות אבן בפעילות מבצעית.

"אנו מזועזעים מהקלות בה נרצח לוחם צה''ל בליל יום ג' בכפר יעבד, יממה לאחר השלכת אבנים ובקבוקי תבערה בכפר כובאר, ללא כל תגובה מצד הכוחות בשטח".

בתורת לחימה מדגישים כי הרמטכ''ל מודע לשורש הבעיה, אך הוא עוד לא מקדם שינוי תפיסתי: "הרבה לפני התפיסה המבצעית, מדובר בסוגיה ערכית. לאור האירוע בכפר כובאר בו כמעט נשרף לוחם הנדסה מבקבוקי תבערה, יום לפני רצח הלוחם עמית בן יגאל הי"ד בכפר יעבד, התרענו בפני הרמטכ''ל רב אלוף אביב כוכבי על ההתנהלות החוזרת ונשנית בה כוחותינו סופגים אבנים ואש ממחבלים ללא כל תגובה. התמונה אותה מנסה דובר צה''ל לצייר לציבור הישראלי, שונה בתכלית מהאמת הקשה העולה ברשתות החברתיות. שוב ושוב אנו רואים כיצד הפגיעה בכבודם של הלוחמים, הופכת לפגיעה ברכוש צה''ל ושריפת כלי רכב, ומובילה לפציעה והרג בצד שלנו."

בארגון מצביעים על התנהלות בכירי צה''ל כאחד הגורמים הפוגעים במוטיבציה של הנוער "הרמטכ"ל אביב כוכבי חייב לתחקר כיצד חייהם של המחבלים משליכי האבנים והבקת"בים הפכו ליקרים יותר מחיי לוחמינו? מציאות זו מובילה להפך מהרתעה, לצד ירידה נוספת במוטיבציה לגיוס לקרבי. מחבלים משליכי כלי רצח, כאבנים ובקבוקי תבערה, צריכים להיות הרוגים.

ראוי כי צה''ל לא יקבל כתורה מסיני את ההנחיות המשפטיות המנותקות ויאתגר אותן כחלק מאחריותו לבטחון האזרחים והחיילים. ראוי גם לתחקר כיצד עיוות ערך 'טוהר הנשק' הפך להיות בראש ערכי צה"ל להלכה ולמעשה. יש לתקן זאת בכדי להפוך את צה"ל לצבא קטלני ומנצח, כפי שהבטיח הרמטכ''ל כוכבי".