'שיחת קורונה' עם פרופ' רולידר: מה הציון להתנהגות שלנו?

פרופ' עמוס רולידר, דיקן הסטודנטים וראש התוכנית לתואר שני בניתוח התנהגות במכללה האקדמית כנרת, משוחח עם ערוץ 7 על ההתמודדות של הישראלים עם נגיף הקורונה.

"המגפה גרמה לנו הרבה נזקים במגוון תחומים ונדרשנו לשינוי עצום באורחות החיים שיצר אתגרים מאוד משמעותיים. הציון למשמעת שלנו, של ילדינו והקהילה בכל הקשור להנחיות שקיבלנו, על פי המדדים של אחוז הנדבקים נראה שההתמודדות והמשמעת הובילו לכך שהתוצאות אינן קשות כפי שאנחנו רואים בלא מעט מדינות שנפגעו מהקורונה", מסביר רולידר.

לדבריו, "אנחנו חמים, יצירתיים, אבל משמעת זה לא הצד החזק שלנו ויש לכך יתרונות וחסרונות. הפעם מגיע לנו ציון טוב על השמירה. כי העובדה שאנחנו כמדינה קטנה שנאלצת להסתגל במהירות לשינויים, מצליחים לבצע התאמה לנתונים במהירות, זה חוזק משמעותי ביותר. הערבות ההדדית עבדה כאן לטובתנו".

עם זאת הוא מציין כי "צריך לומר את האמת, אנחנו רואים יותר נתונים של מתח במשפחה ובזוגיות, של חרדות ויחסים לא בריאים בין בני זוג. לכן, כשמדברים על חזרה לשגרה, לא מדברים רק על כלכלה אלא גם על ההיבט הבינאישי, המשפחתי והקהילתי ויש לנו עוד עבודה לעשות בתחום זה".

מכללת כנרת שעל חוף צמח מציעה לכם ללמוד תואר איכותי במגוון רחב של תחומים: הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת מים והנדסת אנרגיית גז ונפט, תואר ייחודי בחינוך וקהילה, תואר במשאבי אנוש ותואר מוביל בלימודי ארץ ישראל ועוד.

המכללה מציעה מגוון מסלולי לימוד ומלגות כולל מסלול ייחודי שמשלב לימוד בבית המדרש שממוקם במקום בראשות הרב זאב קיציס וכן מעונות מתאימים ורכזת חיים יהודיים שמלווה את הסטודנטים הדתיים לאומיים בכל שנותיהם במכללה.

לייעוץ אונליין לחצו כאן